هالوینگ بیت کوین

هالوینگ بیت کوین چیست؟

بیت کوین
آنچه در این پست میخوانید

    هالوینگ بیت کوین چیست؟
    بیت کوین دارایی کمیاب با حداکثر سقف عرضه 21,000,000 BTC است. کشف کنید که چگونه هالوینگ، بیت کوین را به یک ذخیره ارزشمند و جذاب ارزش تبدیل می‌کند.
    نکات کلیدی
    • بیت کوین یک سیستم غیرمتمرکز برای انتقال ارزش همتا به همتا با حداکثر عرضه محدود 21,000,000 BTC است.
    • هالوینگ یک رویداد از پیش کدگذاری شده است که انتشار بیت کوین در گردش را کاهش می‌دهد و ارزش پیشنهادی بیت کوین را افزایش می‌دهد.
    • هالوینگ بعدی قرار است در آوریل 2024 اتفاق بیفتد و پاداش بلاک را به 3.125 BTC کاهش دهد.

    مقدمه:
    برای جامعه بیت کوین، رویدادی به‌اندازه هالوینگ پیش‌بینی‌شده و حیاتی وجود ندارد. این اساساً فرآیندی است که نرخ ایجاد بیت کوین‌های جدید را کنترل می‌کند. این امر برای ماینرها، سرمایه‌گذاران و جامعه ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد.
    در این مرحله، ممکن است مجذوب شوید و آماده‌باشید که بلافاصله درباره هالوینگ بیت کوین اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ اما برای درک کامل معنای آن، مهم است که ابتدا نحوه عملکرد بیت کوین را درک کنیم. بیایید قبل از ورود به رویداد Halving نگاهی به ماهیت بیت کوین و نحوه عملکرد آن بیندازیم.
    بیت کوین چیست؟
    بیت کوین اولین رمز ارزی است که در سال 2008 توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. بیت کوین فقط یک پول دیجیتال نیست، بلکه ترکیبی از تکنولوژی‌هایی است که انتقال ارزش همتا به همتا را بدون نیاز به واسطه امکان‌پذیر می‌سازد.
    بلاک‌چین بیت کوین زنجیره‌ای از بلوک‌ها است که بر روی شبکه توزیع‌شده‌ای از کامپیوترها کار می‌کنند که با یکدیگر تعامل دارند و داده‌ها را به اشتراک می‌گذارند. شرکت‌کنندگان در شبکه نود نامیده می‌شوند. هر نود بلاک‌چین یک کپی از پایگاه داده بیت کوین را نگه می‌دارد و هر زمان که داده‌های جدیدی ثبت می‌شود باهم ارتباط برقرار می‌کنند. نود های بیت کوین در فرآیند تأیید تراکنش‌ها شرکت می‌کنند و اطمینان می‌دهند که داده‌های شبکه ایمن و تغییرناپذیر هستند.
    اساساً، شبکه بیت کوین یک پایگاه داده (یا لجر) بزرگ است که تمام تراکنش‌های BTC را ثبت می‌کند. در ادامه نحوه اعتبار دهی تراکنش‌های بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ بررسی می‌شوند. با کمک آن می‌توان رویداد Halving و دلیل اهمیت آن برای جامعه بیت کوین را درک کرد.

    عملکرد بیت کوین چگونه است؟
    هنگامی‌که تراکنشی را در بلاک‌چین بیت کوین انجام می‌دهید، آن را برای همه شرکت‌کنندگان دیگر شبکه (به‌طور خاص، برای ماینرها و سایر نود های اعتبار سنجی) پخش می‌کنید. وظیفه ماینرها این است که بررسی کنند که آیا انتقال ارزش بر اساس عوامل مختلفی مانند موجودی شما، امضای دیجیتال، ورودی‌های مطابق با خروجی‌ها و موارد دیگر قانونی است یا خیر. اگر یک ماینر مطمئن باشد که تراکنش شما قانونی است، آن را به «بلوک کاندید» خود اضافه می‌کند که از چندین تراکنش معلق تشکیل‌شده است که ماینر سعی می‌کند اعتبار آن‌ها را تأیید کند.
    با آماده شدن یک بلوک نامزد معتبر، هدف ماینر حل یک پازل کریپتوگرافی است که توسط پروتکل بیت کوین تنظیم‌شده است. این کار از طریق به‌اصطلاح الگوریتم اجماع اثبات کار انجام می‌شود. اولین ماینری که راه‌حلی برای این معما پیدا می‌کند، این حق را می‌یابد که بلاک کاندید خود را اعتبارسنجی کند و کارمزد تراکنش و بیت کوین تازه تولیدشده (پاداش بلاک) را به دست آورد.
    پاداش BTC که ماینرها برای کار محاسباتی خود دریافت می‌کنند نحوه ورود بیت کوین‌های جدید در گردش است؛ اما چه ارتباطی با هالوینگ دارد؟

    هالوینگ چیست؟
    هالوینگ بیت کوین یک رویداد معمولی است که پاداش ماینرها را به نصف کاهش می‌دهد و اساساً انتشار بیت کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد.
    ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را با حداکثر عرضه ۲۱ میلیون واحد طراحی کرد. چنین طراحی، بیت کوین را به یک دارایی ضد تورم و نسبتاً کمیاب تبدیل می‌کند. انتشار قابل پیش‌بینی و کاهش دوره‌ای پاداش‌های بلوک از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت کوین است. با گذشت زمان، رویداد هالوینگ تمایل به افزایش تقاضا برای دارایی دارد درحالی‌که نرخ انتشار آن را کاهش می‌دهد.

    هالوینگ بیت کوین

    در اولین روزهای بیت کوین، پاداش بلاک 50 بیت کوین به ازای هر بلوک بود. اولین هالوینگ بیت کوین در سال 2012 اتفاق افتاد و مقدار آن را به 25 بیت کوین در هر بلوک کاهش داد. این رویداد در سال‌های 2016 و 2020 تکرار شد و ما را به پاداش بلاک فعلی 6.25 BTC رساند. هالوینگ بیت کوین سال 2024 پاداش بلاک را به 3.125 BTC کاهش می‌دهد.
    چرا هالوینگ اهمیت دارد؟
    باید توجه داشته باشید که هالوینگ بیت کوین دارایی شما را کاهش نمی‌دهد. در عوض، نرخ ایجاد بیت کوین را به نصف کاهش می‌دهد. بااین‌وجود، به‌طور قابل‌توجهی بر روند تصمیم‌گیری بسیاری از بازیگران در فضای رمز ارزها ازجمله کاربران، معامله گران، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل تأثیر می‌گذارد.
    هالوینگ بیت کوین را تبدیل به یک دارایی ضد تورمی می‌کند که در طول زمان تمایل به افزایش قیمت دارد. حداکثر عرضه ثابت و انتشار کنترل‌شده، بیت کوین را به دارایی کمیاب تبدیل می‌کند که به‌طور بالقوه می‌تواند به‌عنوان یک ذخیره خوب ارزش و یک edge در برابر تورم عمل کند.
    کلام آخر
    بیت کوین یک سیستم غیرمتمرکز برای انتقال ارزش همتا به همتا است که روش انجام معاملات را متحول می‌کند. رویداد Halving انتشار بیت کوین‌های جدید را در سرمایه در گردش کاهش می‌دهد و به‌مرورزمان رمز ارز پیشرو را کمیاب می‌کند.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    hold

    چگونه با هولد کردن ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهید؟

    آنچه در این پست میخوانید هولد کردن یک از مطمئن ترین و آسان ترین روش‌های افزایش ارزهای دیجیتال شماست. تنها…

    بیشتر بخوانید
    ترید با گوشی

    آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

    آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

    بیشتر بخوانید
    استراتژی

    استراتژی چیست؟

    آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟ آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟ اهمیت استراتژی معاملاتی انواع برنامه‌های معاملاتی…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.