مقابله با استرس معامله‌گری فارکس

مقابله با استرس معامله‌گری فارکس

مقابله با استرس ناشی از معامله‌گری در فارکس
آنچه در این پست میخوانید

    مقابله با استرس معامله‌گری فارکس

    استرس یک احساس قوی است و معامله گران فارکس و دیگر معامله‌گرها نمی‌توانند از آن دوری کنند. در حقیقت، استرس می‌تواند بدون توجه به اینکه چه کاری انجام می‌دهیم، حتی هنگام تهیه یک ساندویچ ساده، روی ما تأثیر بگذارد. گاهی افرادی را می‌بینیم که هیچ‌گاه استرس ندارند و از این موضوع متنفر می‌شویم، اما آنچه می‌بینیم همیشه واقعیت ماجرا نیست. به این دلیل که ین افراد در مقابل استرس واکنشی مثل ما ندارند، به این معنی نیست که آن را تجربه نمی‌کنند.

    مردم از راه‌های مختلف با استرس مقابله می‌کنند، بنابراین شاید به نظر نرسد که آن‌ها استرس دارند اما در حقیقت با آن درگیر هستند و با آن مقابله می‌کنند. اینکه شما بتوانید با استرس خود مقابله کنید بسیار اهمیت دارد، اگر زیاد شود می‌تواند سبب تصمیم‌گیری‌های عجولانه و غیرمنطقی شود که برای استراتژی معاملاتی و سودآوری شما زیان‌آور است. ازآنجایی‌که هرکس روش متفاوتی برای مقابله با آن دارد، پس مهم است که روشی را در پیش گیرید که از عهده آن برمی‌آیید.

    در اینجا قصد داریم با روش‌های مختلف مقابله با استرس آشنا شویم. بعضی از این روش‌ها برای شما کار آیی دارند و بعضی نه اما قطعاً برای بعضی مردم مؤثر هستند.

    اولین چیزی که باید از عهده انجام آن برآیید این است که از وجود استرس در خود آگاه باشید و آن را بپذیرید. هرچه زودتر بهتر. بپذیرید که استرس و اضطراب دارید یا اینکه همه‌چیز بیش از حد توان شما است. زمانی که شما بتوانید بپذیرید که استرس دارید، می‌توانید آن را فراموش کنید یا کنترل کنید. به آخرین باری که دچار این حس شدید فکر کنید، چه چیزی را تجربه کردید؟ بعضی افراد تپش قلب بالاتری دارند، بعضی سردرد می‌گیرند و بعضی عرق می‌کنند. اگر قادر به تشخیص و آگاهی از آن باشید باید علائم آن و شکل بروز آن‌ها را در خودتان پیدا کنید.

    بیشتر بخوانید:6 مورد از بهترین معامله‌گران فارکس در دنیا

     

    سپس باید بپذیرید که این احساسات را دارید، تنها به‌صرف اینکه علائمی را مشاهده کردید به این معنی نیست که وجود آن را می‌پذیرید. بعضی افراد می‌گویند که استرس را تجربه نمی‌کنند و تا کنون تجربه نکرده‌اند اما این درست نیست، این افراد نمی‌خواهند باور کنند که استرس را تجربه کرده‌اند. این افراد تمایل دارند تا به دیگران بقبولانند که آن‌ها تجربه‌ای از استرس ندارند اما در بیشتر مواقع با آن مواجه می‌شوند. بپذیرید که با آن سر و کار دارید و به‌جای بروز ندادن و افزایش آن راه بهتری را برای مقابله با آن پیدا کنید.

    اگر احساس می‌کنید که استرس دارید، باید معامله را متوقف کنید زیرا می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های عجولانه‌ای شود که موجودی حساب شما را به خطر می‌اندازد. استرس می‌تواند سبب شود تا شما تمام مدیریت ریسک خود را کنار بگذارید و معاملات بزرگ‌تر و پر ریسک تر انجام دهید، نه معاملاتی که دیگر افراد انجام می‌دهند.

    کمی عقب‌نشینی کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد که زمانی که استرس دارید از کامپیوتر خود و فضای معاملاتی فاصله بگیرید. در حقیقت این کار توصیه می‌شود. کمی از کار فاصله بگیرید، چه 5 دقیقه، 10 دقیقه، یک ساعت یا حتی 1 روز باشد. بیرون بروید، قدم بزنید، همه این کارها به شما کمک می‌کنند تا ذهن خود را خالی کنید و نگاهی تازه‌تر به بازار داشته باشید. ذهن خود را از چیزی که سبب ایجاد استرس در شما شده است دور کنید، این بهترین راه کاهش استرس است، البته اگر دوباره بازگردید استرس نیز مجدداً بروز می‌کند، بنابراین باید راهی پیدا کنید تا آن را کنترل کنید و دلیل اصلی استرس را در خود بیابید.

    یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید تشخیص دلیل اصلی استرس در وجودتان است، منبع استرس. هرچه این دلیل را زودتر پیدا کنید، زودتر می‌توانید با آن مقابله کنید و به‌طور کامل آن را از بین ببرید.

    بیشتر بخوانید:آموزش فارکس

    مشکل اینجاست که از بین بردن عامل استرس می‌تواند بسیار سخت باشد، به همین دلیل تهیه یک ژورنال اهمیت بسیاری دارد. شاید به شما گفته شده باشد که یک ژورنال معاملاتی تهیه کنید، آنچه باید انجام دهید این است که بخش کوچکی در جایی که می‌توانید احساسات کنونی خود را مشخص کنید، به آن اضافه کنید. هر زمانی که احساس استرس کردید، یادداشت کنید، سپس می‌توانید با استفاده از آن الگوها را ببینید. شاید هربار پس از ضرر کردن دچار استرس می‌شوید، یا زمانی که جو بازار علیه شما است و یا زمانی که فرد خاصی به شما سر می‌زند و حواس شما را از انجام معامله پرت می‌کند.

    اگر می‌توانید به یک روند یا یک دلیل مشخص برای استرس خود اشاره‌کنید، می‌توانید راه‌هایی برای کاهش یا توقف آن پیدا کنید. برخی موارد از جمله ضررها اجتناب‌ناپذیر هستند، اما شما می‌توانید خود را آموزش دهید تا درک بهتری از کل استراتژی خود داشته باشید، ضررها و نحوه جبران آن‌ها بخشی از آن هستند. اگر فردی در انجام معامله شما خلل ایجاد می‌کند، از او بخواهید تا در زمان‌هایی که معامله انجام می‌دهید پیش شما نیاید. چیزهای کوچکی هستند که قادر به انجام آن‌ها خواهید بود و شناسایی آن‌ها بسیار مهم است.

    شما نمی‌توانید هر منبع استرسی را از بین ببرید، این کار غیرممکن است و برخی از سطوح استرس می‌توانند برای شما مفید باشند و به تمرکز بیشتر شما کمک می‌کنند، اما مهم‌ترین چیز این است که شما منبع استرس خود را پیدا می‌کنید، از این طریق می‌توانید مانع تأثیرگذاری این استرس‌ها بر معامله‌گری خود شوید. سعی کنید از استرس معامله‌گری دوری‌کنید و به این طریق قادر خواهید بود که یک معامله‌گر آرام‌تر و موفق‌تر باشید.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    استراتژی معاملاتی

    نکات طلایی برای انتخاب استراتژی معاملاتی

    آنچه در این پست میخوانید در مقاله‌های پیشین، درباره استراتژی معاملاتی و رویکرد این استراتژی‌ها در بازارهای مالی گفتیم. تصمیم‌گیری…

    بیشتر بخوانید
    خرید پله ای

    خرید پله ای: یک استراتژی ماندگار برای سرمایه گذاری در بیتکوین

    آنچه در این پست میخوانید در هر دوره از بول مارکت بیتکوین، سر و کله ی گروه جدیدی از اساتید…

    بیشتر بخوانید
    etf

    etf چیست؟

    آنچه در این پست میخوانید صندوق سرمایه گذاری قابل معامله صندوق سرمایه گذاری قابل معامله صندوق سرمایه گذاری قابل معامله…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.