سبک های مختلف معامله گری

آشنایی با سبک های مختلف معامله گری

سبک های مختلف معامله گری چیست و چه چیزهایی در تعیین آن مهم هستند؟ هرکدام از آنها دارای چه ویژگی هایی می باشند؟ در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم و شما را با چند مورد از آن آشنا خواهیم کرد.

سبک معاملاتی چیست؟

سبک های مختلف معامله گری یکی از مفاهیمی است که یادگیری آن قبل از شروع کردن به ترید و معامله گری در بازارهای مختلف، ضروری می باشد. بهتر است افراد با تسلط بر یکی از سبک های مختلف معامله گری وارد بازار شده و به ترید کردن بپردازند. در این خصوص ابتدا به تعریفی از سبک معاملاتی می پردازیم که عبارت است از:

به مجموعه ای از استراتژی ها، قوانین و روش هایی که می توانید از طریق آنها برای خرید و فروش یک دارایی در بازار رمزارزها اقدام کنید، سبک معاملاتی می گویند. بسته به اینکه علم و دانش شما چقدر است، سبک معاملاتی دارای شرایط، پیچیدگی ها و روش های گوناگونی خواهند بود.

قابل ذکر است که سبک های مختلف معامله گری می توانند در تعیین نوبت های انجام معامله، مقدار و مدت زمان درگیر کردن سرمایه، درصد سود و زیان و غیره تاثیر گذار باشند. به همین خاطر مهم است که هر فرد به دنبال سبک معاملاتی باشد که بتواند با آن سودآوری بیشتری داشته باشد.

سبک معاملاتی

معرفی سبک های مختلف معامله گری

از جمله انواع سبک های مختلف معامله گری می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند:

  • اسکالپینگ: یکی از سبک های معاملاتی است که برخی از افراد (معمولا کسانی که حرفه ای هستند) بدین روش ترید می کنند. در این حالت تریدر از طریق تحرکات جزئی قیمت، اقدام به کسب سود می کند. معمولا معاملات در تایم فریم های کوچکتر انجام شده و در شرایطی که بازار پرنوسان است، معامله انجام نمی شود. این معاملات طول عمر کمتری دارند و به سرعت آغاز شده و بسته می شوند.
  • ترید روزانه: اگر بخواهیم فرآیند معامله گری را با سرعت کمتری نسبت به اسکالپرها درنظر بگیریم، ترید روزانه را خواهیم داشت. در این مورد از سبک های مختلف معامله گری، تریدر تلاش می کند تا در طول حداکثر 1 روز معاملات خود را باز و بسته کند. بیشتر کسانی که معامله گر هستند، با این سبک خرید و فروش می کنند.
  • سوئینگ تریدینگ: از جمله سبک های معاملاتی است که افراد در آن از تحلیل تکنیکال استفاده کرده و معاملات از یک روز تا چند هفته ادامه پیدا می کنند. تحلیل بلند مدت تر در این روش مهم بوده و باید پیش از انجام هر ترید، یک بررسی دقیق و جزئی انجام گردد.
  • پوزیشن تریدینگ: این مدل سبک معاملاتی، چند هفته تا چند سال به طول می انجامد و کمتر توسط نوسان ها به تنش کشیده می شود. برخلاف انواع سبک های تحلیل قبلی، این مدل نیاز به تحلیل فاندامنتال دارد و تریدرها باید صبر بیشتری داشته باشند. مثلا زمانی که RSI به پایین ترین حد خود می رسد، معامله گر وارد عمل شده و با گذشت چندین روز، زمانی که مقدار RSI به حالت اشباع (بالای 70 درصد) رسید، فروش انجام می گردد.
  • الگوریتم تریدینگ: در این روش از برنامه ها و با تعریف الگوریتم ها کمک می گیریم تا معاملات را خودکار انجام دهیم. کسانی که دانش فنی بیشتر و به روزتری دارند، می توانند از این روش استفاده کرده و در صورتی که برآیند خوبی داشته باشند، آن را با قیمت های بالایی نیز به فروش برسانند.
  • رویداد محور: در نهایت می توان مورد دیگر از انواع سبک های مختلف معامله گری را رویداد محور دانست. در این حالت افراد از جهش های ناگهانی که روی بازار رخ می دهد استفاده کرده و بیشترین سود را کسب می کنند. معمولا این جهش ها با رویدادهای سیاسی، اقتصادی و اخبار فاندامنتال صورت می گیرند.

سبک معاملاتی

بهترین سبک های مختلف معامله گری کدامند؟

پرسش مهمی که می تواند برای شما هم ایجاد شود آن است که از میان سبک های مختلف معامله گری، بهترین مدل آن کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت سبک معامله گری بسته به ویژگی های فردی متفاوت است. در نتیجه نمی توان یک مورد را برای همه افراد درنظر گرفت. اینکه شما چه ویژگی های اخلاقی دارید، مهم است. مثلا اگر صبر زیادی دارید، می توانید سراغ روش های معامله گری طولانی مدت باشید. همچنین کسانی که نیاز به پول نقد ندارند، می توانند به سراغ سبک معامله گری طولانی مدت بروند.

شما می توانید با استفاده از محیط های ترید دمو، سبک های مختلف معامله گری را امتحان کرده و بیشتر تمرین کنید. با این حال مهم است که با توجه به ویژگی های شخصیتی و رفتاری، خودتان یا یک منتور مجرب بهترین سبک را برای شما تشخیص دهد. البته جدای از تمامی روش ها برای تعیین بهترین سبک های پرایس اکشن و مواردی که در بخش قبل ذکر کردیم بهترین متد، روشی است که می توانید از طریق آن بیشترین سود را بدست آورید.آشنایی با ربات های معامله گری که ضرر ده هستن

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداول شما کاربران راجع به سبک های مختلف معامله گری عبارتند از:

  • آیا هولد کردن یک روش برای معامله گری است؟

بله؛ شما می توانید از طریق هولد و نگهداری ارزهای با ارزش، آنها را به عنوان سرمایه برای خود نگهداری کرده و در زمان مناسب و بهترین قیمت به فروش برسانید. البته مهم است که هولد کردن روی ارزهایی با ارزش بالا و معتبر انجام شود. این روش همچنین برای حفظ ارزش سرمایه های شما نیز مناسب خواهد بود.

  • فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین سبک معامله گری چیست؟

برای آنکه بهترین مورد از سبک های مختلف معامله گری را انتخاب کنید، می توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

سبک های مختلف معامله گری

  • چگونه برای آموزش انتخاب سبک معاملاتی اقدام کنیم؟

برای آنکه بتوانید یادگیری خوبی در انتخاب سبک معاملاتی داشته باشید، می بایست با ویژگی های شخصیتی خود آشنا باشید. همچنین وضعیت مالی شما و هدفی که دارید نیز در این بخش مهم است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟اهمیت استراتژی معاملاتیانواع برنامه‌های معاملاتیادامه موارد استراتژی‌های معاملاتیجمع…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.