قانون شرکت تتر

آشنایی با قانون جدید شرکت تتر + روش دور زدن آن

آشنایی با قانون جدید شرکت تتر-05

قانون جدید شرکت تتر یکی از اقدامات امنیتی در راستای جلوگیری از پولشویی و رعایت قوانین تحریمی بین المللی است. در این قانون، کیف پول ها و آدرس قراردادهای مشکوک در بلک لیست پروتکل Tornado Cash قرار گرفته و در همکاری با سازمان های مجری قانون مسدود می شوند. مدیر عامل این شرکت، انجام اقداماتی مانند انجماد کیف پول در این قانون را برای افزایش استاندارد ایمنی در حد اکوسیستم جهانی و همکاری بیشتر با نهادهای قانونگذار یا مجریان آن اعلام کرده است.

قانون جدید شرکت تتر چیست؟

شرکت تتر یا Tether Limited Inc، یکی از مجموعه های فعال در بازار رمزارزها است که اولین بار در سال 2014 رمزارز هم نام خود را راه اندازی کرد. این ارز یک استیبل کوین است که قیمت ثابتی دارد و به همین خاطر بسیاری از افراد از آن برای حفظ سرمایه و یا ترید در بازار استفاده می کنند.

داستان قانون جدید شرکت تتر که منجر شد تا کاربران کشورهای تحریم شده دچار تردید شوند، مربوط به اعلام رویه جدید این مجموعه است. این شرکت برای حفاظت از اکوسیستم رمزارزهای خود سیاست امنیتی زیر را در پیش گرفته است:

این شرکت از 1 دسامبر کنترل بازار ثانویه را جهت مسدود کردن فعالیت برخی از افراد و شرکت ها در پیش گرفته است. این افراد کسانی هستند که در فهرست SDN یا اتباع ویژه تعیین شده دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا (OFAC) هستند.

با وضع این قانون جدید شرکت تتر، تصمیم گرفته شده است تا روند انجماد داوطلبانه ای از کیف پول ها آغاز شود. هدف کلی این قانون عبارت است از:

  • انجام اقدامی مکمل برای پروتکل های امنیتی.
  • ایجاد یک محیط امن برای کاربران از سراسر جهان.
  • جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی که از توکن های تتر انجام می شود.
  • بیشتر کردن اقدامات امنیتی و روابط کاری که با مجریان قانون و تنظیم کننده جهانی همسو می باشند.

البته قابل ذکر است که انجام چنین حرکت هایی قبلا هم توسط این مجموعه انجام شده بود. مثلا این کمپانی کیف پول های مرتبط با جنگ اوکراین و اسرائیل را متوقف کرده بود؛ بنابر گزارش CNBC، این کیف پول ها دارای مجموعا 873 هزار دلار بودند که در اختیار 32 فرد قرار داشتند. راهنمایی کامل انتخاب صرافی خرید تتر

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به جزئیات قانون جدید شرکت تتر صحبت کنیم.

تتر

شرایط و جزئیات تحریم شرکت تتر

برای آگاهی بیشتر در مورد قانون جدید شرکت تتر باید بدانید که این مجموعه برای مسدود کردن دارایی ها با آژانس های حوزه قضایی در بخش های مختلف جهان همکاری می کند. سپس روند مسدود کردن دارایی هایی که فعالیت های غیرقانونی را دارند، تسهیل می نماید.

قابل ذکر است که اگر درخواستی از سوی مجریان قانونی مطرح شود، فرقی نمی کند شخصیت حقیقی هستید یا حقوقی، دارایی شما توسط این شرکت مسدود خواهد شد. به عنوان مثال می توان به مسدود کردن USDTهایی به ارزش 46 میلیون دلار متعلق به صرافی‌ تحت پوشش FTX اشاره کرد.

اگر نمی دانید فعالیت های غیرقانونی چیست، می توان به لیست زیر اشاره کرد که توسط وزارت خزانه داری آمریکا تعریف شده است. از جمله فعالیت ها در این بخش می توان گفت:

  • نقض تحریم ها: کیف پول هایی که برای دور زدن تحریم ها استفاده می شوند، در خطر تحریم و مسدود شدن قرار می گیرند.
  • فعالیت های هکری مخرب: یکی از اقدامات غیرقانونی که منجر به مسدود کردن فعالیت های ارزی افراد می شود، فعالیت های هکری است. به عنوان مثال ایالات متحده در می سال 2022، میکسر io را که توسط کره شمالی برای حمایت از فعالیت های مخرب سایبری کار می کرد، تحریم نمود.
  • تامین مالی تروریسم: یکی از مهم ترین علل تحریم کشورهای مختلف، کمک یا تامین مالی تروریسم است. تروریسم گروه هایی تعریف شده‌ای هستند که ارتباط مالی با آنها منجر به تحریم و مسدود شدن دارایی‌ خواهد شد.
  • خرید و فروش های غیرمجاز: همچنین خرید، فروش یا توزیع مواد مخدر مانند فنتانیل و موارد دیگر نیز از جمله فعالیت های غیرقانونی تلقی می شوند.

موارد دیگر از فعالیت های غیرقانونی که می توانند منجر به مسدود شدن تحت قانون جدید شرکت تتر شوند عبارتند از: پولشویی، دستورات قضایی، فعالیت های مشکوک در ارتباط با جنگ ها یا خرید و فروش های غیرمجاز، مشارکت و ارتباط با نهادها و افراد تحت تحریم.

آشنایی با جزئیات قانون تحریمی شرکت تتر

راه حل جلوگیری از فریز شدن رمز ارز تتر و والت ها

با توجه به اعلامیه جدید تتر و حساس تر شدن فضای مبادلات ارزی، چه راهکاری را می توان برای کمتر کردن ریسک مسدود شدن کیف پولمان انجام داد؟ ما در ادامه یک راه حل را بیان می کنیم که می توانید از آن کمک بگیرید تا تراکنش شما ریسک کمتری داشته باشند. برای این کار می توانید با درنظر گرفتن 4 نکته زیر، ریسک معاملات و مسدود شدن کیف پول را کاهش دهید:

  • اول اینکه نباید رمز ارز تتر را از صرافی ایرانی تهیه کرده و آن را ارسال یا دریافت کنید.
  • دوم اینکه نباید از طریق یک صرافی ایرانی رمز ارزی را مستقیما به کیف پول بفرستید.
  • سوم اینکه با یک آی پی ثابت خارجی برای ورود و خروج به تمامی صرافی ها و کیف پول های خود اقدام کنید.
  • چهارم اینکه معاملات خود را در یک صرافی خارجی که مشکلی با صرافی ایرانی ندارد و معتبر است انجام دهید. مثلا BingX یا کوینکس.

بیشتر بخوانید : معامله گری با الگوی QM

نکته: به هیچ عنوان دارایی های خود را در این صرافی ها به صورت سنگین، یکجا و برای مدت طولانی حتی یک هفته وارد نکنید. بهتر است تا حد ممکن برای ذخیره رمزارزهای خود از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

آشنایی با جزئیات قانون تحریمی شرکت تتر

راه حل انتقال تتر با قانون جدید شرکت تتر

حال در مورد راه حل جلوگیری از فریز و مسدود شدن تتر و والت با توجه به این قانون می توان گفت:

  • ابتدا با یک آی پی ثابت خارجی اقدام به ساخت کیف پول (مثلا در Trust Wallet) و صرافی خارجی (مانند کوینکس یا BingX) نمایید.
  • قدم دوم آن است که از صرافی ایرانی دارایی مدنظر خود را به ارزی غیر از تتر تبدیل کنید. مثلا BNB.
  • حال آن را به حساب صرافی خارجی منتقل کنید. بهتر است قبل از انتقال تمام حجم دارایی، کمی از آن را انتقال دهید تا از مسدود نشدن حساب به علت داخلی بودن پلتفرم اولیه اطمینان حاصل نمایید.
  • قدم چهارم آن است که دارایی خود را در همان صرافی به تتر تبدیل کرده و
  • به کیف پول خود انتقال دهید.
  • حال در کیف پول خود تتر دارید که از یک صرافی خارجی وارد شده و مشکلی را ایجاد نمی کند.

برای بازگشت تتر به صرافی داخلی مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا تتر را به صرافی خارجی منتقل کنید.
  • حال آن را به BNB تبدیل نمایید.
  • سپس BNB را به صرافی ایرانی منتقل کنید.
  • حال می توانید در صرافی ایرانی آن را نقد نمایید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
DePIN

DePIN چیست؟

آنچه در این پست میخوانید DePIN: روایتی تازه در میان روایت‌های مختلفی که در ماه‌های اخیر موردتوجه قرارگرفته‌اند، بخش شبکه‌های…

بیشتر بخوانید
شیبا

پیش‌بینی جذاب قیمت ارز شیبا در سال ۲۰۳۰ -۲۰۲۵

آنچه در این پست میخوانید شیبا به دسته‌ای از آلت کوین‌ها تعلق دارد که میم کوین نامیده می‌شوند. زمانی که…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

تاثیر جنگ بر بازارهای مالی

آنچه در این پست میخوانید جنگ در نوار غزه جنگ‌ها همواره تاثیرات گسترده‌ای بر اقتصادهای جهانی و به ویژه بازارهای…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.