آشنایی با کریپتو

آشنایی با کریپتو

شکل نمادین بیت کوین
آنچه در این پست میخوانید

آشنایی با کریپتو

کریپتو خلاصه شده کلمه کریپتوکارنسی است که این کلمه از دو بخش کریپتو و کارنسی تشکیل شده است که هر کدام به ترتیب معنی رمز و ارز را دارند که در کنار هم کلمه رمز ارز را تشکیل میدهند.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال نوعی ارز نیست که بتوان در دنیای واقعی از آن استفاده کرد. فقط در دنیای دیجیتال می توان از آن برای انجام معاملات استفاده کرد. بنابراین برای خرید و فروش با استفاده از یک ارز دیجیتال، باید آن را از شکل دیجیتالی به برخی از ارزهای موجود که در دنیای واقعی استفاده می‌شود، تبدیل کرد. به عنوان مثال، دلار، روپیه، و غیره. ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده مرکزی ندارند به جای استفاده از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش ها و صدور واحدهای جدید.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی نوعی سیستم پرداخت است که به صورت دیجیتال انجام میشود. برای انجام تراکنش در این سیستم نیازی به تایید بانک ها نیست. پرداخت در این سیستم تنها به صورت ورودی دیجیتال به یک پایگاه داده آنلاین است. زمانی که جابجایی ارز دیجیتال اتفاق می افتد ارز ها به وصرت دیجیتالی منتقل می شود و تمامی این تراکنش ها که در این فضای دیجیتالی اتفاق می افتد در یک دفتر کل ثبت می شود. در ارزهای دیجیتال، «کوین‌ها» (که به طور عمومی در مورد سوابق مالکیت مورد توافق قرار می‌گیرند) توسط «ماینرها» تولید یا تولید می‌شوند.این ماینرها افرادی هستند که برنامه هایی را بر روی دستگاه های ASIC (مدار یکپارچه خاص برنامه) اجرا می کنند که به طور خاص برای حل پازل های اثبات کار ساخته شده اند.کار پشت استخراج سکه ها به آنها ارزش می دهد، در حالی که کمبود سکه و تقاضا برای آنها باعث نوسان ارزش آنها می شود.

کریپتو
کریپتو

نمونه های ارزهای دیجیتال

برخی از شناخته شده ترین ارزهای رمزنگاری شده عبارتند از: 

بیت کوین:بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال است. این شرکت که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو تأسیس شد، هنوز هم رایج ترین معامله است. این یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که می تواند در یک شبکه بیت کوین همتا به همتا منتقل شود.

اتریوم: اتریوم ارز دیجیتال بومی شبکه بلاک چین اتریوم است. هر حساب اتریوم دارای موجودی ETH است و ممکن است ETH را به هر حساب دیگری ارسال کند. کوچکترین زیرواحد اتر به نام وی شناخته می شود.لایت کوین: لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است و از نظر فنی، لایت کوین تقریباً مشابه بیت کوین است. در الگوریتم اثبات کار خود از scrypt استفاده می کند. این یک اقتباس از بیت کوین است که برای تسهیل پرداخت در نظر گرفته شده است.استیبل کوین ها: این دسته از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آنها به گونه ای طراحی شده است که نسبت به دارایی های دنیای واقعی مانند دلار آمریکا ثابت بماند.سولانا: سولانا رقیب اتریوم است که تاکید اصلی آن بر سرعت و مقرون به صرفه بودن است.

کریپتوکارنسی چگونه کار می کند؟

ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ مرجع مرکزی تنظیم یا کنترل نمی شوند، از این رو ارزهای دیجیتال خارج از سیستم بانکی با استفاده از انواع مختلف سکه کار می کنند.

1. استخراج: ارزهای دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ تولید می شوند. در این فرآیند، ماینرها باید یک معمای ریاضی را بر روی یک سیستم کامپیوتری مجهز حل کنند تا در ازای آن بیت کوین پاداش دریافت کنند.

2. خرید، فروش و ذخیره سازی: کاربران می توانند ارزهای رمزنگاری شده را از صرافی های مرکزی، کارگزاران یا صاحبان واحدهای ارز خریداری کنند و به آنها ارز دیجیتال بفروشند. ارزهای دیجیتال را می توان در کیف پول ذخیره کرد.

3. سرمایه گذاری: ارزهای رمزنگاری شده را می توان از یک کیف پول دیجیتال به کیف پول دیگر منتقل کرد. ارزهای دیجیتال را می توان برای اهداف زیر استفاده کرد:

  •  خرید کالا و خدمات.
  • با آنها تجارت کنید.
  • آنها را با پول نقد معاوضه کنید.

با کریپتوکارنسی چه کاری می توانید انجام دهید

در اینجا برخی از نمونه ها آورده شده است:

 خرید: برخی از خرده فروشان لوکس مانند Rolex و Patek Philippe ارز دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت می پذیرند.

بیمه: برخی از شرکت های بیمه مانند بیمه پریمیر شیلد بیت کوین را برای پرداخت حق بیمه می پذیرند.

هدیه: ارز دیجیتال می تواند یک هدیه عالی برای افرادی باشد که می خواهند یاد بگیرند و روی فناوری جدید سرمایه گذاری کنند.

سفر: از آنجایی که کریپتو به کشور خاصی وابسته نیست، بنابراین سفر با کریپتو می تواند در هزینه های مبادله پول بسیار صرفه جویی کند.

مزایای ارزهای دیجیتال

برخی از مزایای ارزهای دیجیتال به شرح زیر است:

 خصوصی و امن: فناوری بلاک چین ناشناس بودن کاربر را تضمین می کند و در عین حال استفاده از رمزنگاری در بلاک چین، شبکه را برای کار با ارزهای دیجیتال ایمن می کند.

غیرمتمرکز، تغییرناپذیر و شفاف: کل شبکه بلاک چین بر اساس اصل مالکیت مشترک کار می کند، جایی که هیچ مرجع تنظیم کننده واحدی وجود ندارد و داده ها در دسترس همه اعضای مجاز در شبکه است و ضد دستکاری است.

پوشش تورمی: ارزهای دیجیتال ابزار خوبی برای سرمایه گذاری در زمان تورم هستند، زیرا عرضه آن ها محدود است و محدودیتی برای استخراج هر نوع ارز دیجیتال وجود دارد.

تسویه سریع تر: پرداخت ها برای اکثر ارزهای دیجیتال در چند ثانیه یا چند دقیقه انجام می شود. حواله های سیمی در بانک ها می تواند هزینه بیشتری داشته باشد و اغلب سه تا پنج روز کاری طول می کشد تا تسویه شود.

تراکنش‌های آسان: تراکنش‌های رمزنگاری را می‌توان در مقایسه با تراکنش‌های بانکی راحت‌تر به صورت خصوصی انجام داد. با استفاده از یک تلفن هوشمند ساده و یک کیف پول رمزنگاری شده، هر کسی می تواند انواع ارزهای دیجیتال را ارسال یا دریافت کند.

رمز ارز
رمز ارز

کیف پول کریپتو چیست؟

کیف پول کریپتو دریچه شما به دنیای ارزهای دیجیتال است. این یک کیف پول دیجیتالی است که ارزهای دیجیتال شما را ذخیره می کند و به صرافی ها متصل می شود تا معاملات و تراکنش های شما را تسهیل کند. کیف پول “گرم” و کیف پول “سرد” وجود دارد. کیف‌پول‌های داغ، کیف‌پول‌هایی کاملا مجازی هستند که فقط به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند. کیف پول های سرد کیف پول های رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار هستند که به شما امکان می دهند توکن ها را به صورت آفلاین ذخیره کنید. هر نوع کیف پول مزایا و معایب خاص خود را دارد و کاربران باید تصمیم بگیرند که آیا امنیت کیف پول های آفلاین را در برابر دسترسی به کیف پول های داغ در اولویت قرار دهند یا خیر. بهترین کیف پول کریپتو کیفی است که نیازهای شما را برآورده کند.

نتیجه

دنیای رمز ارز ها دنیای بسیار بزرگ و پیچیده ای است. برای ورود به این دنیای بزرگ باید مطالعات زیادی داشته باشید و از آموزش های این حوضه استفاده کنید. برای دسترسی به آموزش ارز دیجیتال میتوانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟اهمیت استراتژی معاملاتیانواع برنامه‌های معاملاتیادامه موارد استراتژی‌های معاملاتیجمع…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.