ارز مونرو چیست و چه آینده ای خواهد داشت؟ - آکادمی سامان کریمی‌شاد

ارز مونرو چیست و چه آینده ای خواهد داشت؟

ارز مونرو

ارز مونرو یکی از رمزارز های پرطرفدار در بازار معاملاتی ارز های دیجیتال می باشد که بر پایه اهمیت به حریم خصوصی کاربران طراحی شده است. موسسان ارز مونرو همانند رمزارز بیت کوین، نامشخص هستند اما با این حال این رمزارز توانسته است در طی سال های اخیر، طرفداران بسیاری را به خود جذب نماید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ارز مونرو و ویژگی های آن آشنا کنیم. همچنین در ادامه این مقاله به اهمیت آموزش ارز دیجیتال برای به دست آوردن آمادگی جهت ورود به بازار معاملاتی مونرو، اشاره خواهیم کرد.

ارز مونرو چیست؟

با اختراع بیت کوین در سال 2008، انقلابی در حوزه برنامه نویسی به وجود آمد. با استفاده از این رمزارز مردم قادر بودند تا با حفظ حریم شخصی، معاملاتی را در سطح جهان انجام دهند. چند سال پس از اختراع بیت کوین، پروژه های دیگری هم راستا با این ارز دیجیتال انجام گردید. هدف از انجام این پروژه ها، برطرف کردن نقص های مختلفی بود که ارز بیت کوین داشت.

یکی از مشهورترین پروژه هایی که پس از بیت کوین انجام شد، مونرو نام داشت. هدف از ایجاد ارز مونرو، بالا بردن امنیت معامله گران در هنگام معامله بود.

ویژگی های متمایزی که ارز مونرو در مقایسه با بیت کوین به کاربران ارائه می داد عبارت بودند از؛ امنیت بسیار بالای معامله، سرعت بالا در انجام معامله و استخراج آسان این رمزارز.

همانگونه که گفتیم، مونرو به گونه ای طراحی شد تا امنیت انجام معاملات آن بسیار بالا باشد. به همین دلیل، میزان سرمایه شما در کیف پول مونرو، آدرس کیف پول هایی که از آنها ارز دریافت و یا به آن ارسال می کنید و حجم انتقال، در این پلتفرم قابل رهگیری نمی باشند. در واقع همین عوامل فوق بود که سبب شد بسیاری از مراجع قانونی و قضایی به ایجاد این رمزارز انتقاد کنند و بعضی از صرافی ها نیز از لیست کردن آن خودداری نمایند.

علت ارزش بالای ارز مونرو

مونرو به منظور کسب و کار های غیر قانونی ایجاد نگردیده بود اما به دلیل قابل رهگیری نبودن آن، توسط بسیاری از افراد در دارک وب مورد استفاده قرار گرفت و همین عامل سبب افزایش ارزش آن شد.

افزایش ارزش ارز مونرو و همچنین نوسان بالای آن، بسیاری از معامله گران را علاقمند به سرمایه گذاری بر روی این رمزارز کرد.

البته چندین سال پس از ایجاد ارز مونرو، به دلیل انتقاد های بسیار زیادِ نهاد های قضایی، موسسان این رمزارز تصمیم به ایجاد قابلیتی به نام View key گرفتند. این قابلیت به کاربران اجازه دیدن آدرس های پرداخت رمزارز و جزئیات تراکنش ها را می داد. با این حال، تا به امروز این رمزارز یکی از ایمن ترین ارز های دیجیتال جهان از جهت حفظ اطلاعات کاربران به حساب می آید.

علت امنیت بالا در شبکه انتقال ارز مونرو

علت امنیت بسیار بالای شبکه معاملاتی مونرو، استفاده از فناوری پیچیده ای به نام ring signature است. این فناوری، تمامی اطلاعات معامله کاربران را از مسیری پنهان عبور می دهد و به این طریق، معاملات قابل رهگیری نخواهند بود.

هنگامی که شما قصد انتقال رمزارز مونرو را داشته باشید، علاوه بر اقدامات امنیتی دیگر که در سایر نقل و انتقالات دیجیتال وجود دارند، باید از کلید ارسال خصوصی خود نیز استفاده نمایید. این کلید خصوصی در هنگام معاملات در شبکه مونرو به صورت منحصر به فرد به شما اختصاص داده می شود.

با استفاده از این کلید خصوصی، در انجام معاملات مونرو، مولفه ای دیگری به نام ring size نیز به رمز انتقال اضافه می گردد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید 500 مونرو را انتقال دهید،  ring sizeشما برابر با 500 خواهد بود و این عدد به صورت رمزنگاری شده در ساختار انتقالات مالی شما به کار خواهد رفت.

به ساده ترین زبان ممکن، استفاده از ring size سبب می شود تا یک رمز 95 رقمی برای انتقال ارز مونرو به وجود آید و تنها کسی می تواند این معامله را از کیف پول شما به کیف پول مقصد انجام دهد که این رمز 95 رقمی را داشته باشد.

این امر سبب می شود تا حتی حرفه ای ترین هکر ها نیز قادر به رهگیری معاملات شما نباشند. تنها اطلاعاتی که ممکن است به دست هکر ها یا ماینر ها برسد، دسته بندی افراد ارسال کننده و دریافت کننده این ارز می باشد اما مقدار ارز معامله شده و نحوه انتقال آن همواره پوشیده خواهد ماند.

کارمزد انتقال در شبکه مونرو از کارمزد شبکه بیت کوین پایین تر است.

فناوری های بکار رفته در شبکه انتقال ارز مونرو

  1. مکانیسم Crypto Night

شبکه مونرو برای انتقال ارزهای خود از مکانیسم Crypto Night استفاده می کند. این فناوری باعث می شود تا ظرفیت بلاک های این ارز در بلاک چین افزایش یافته و کارمزد شبکه کاهش یابد.

  1. مکانیسم Fungibility

همانگونه که میدانید، ارز های دیجیتال از طریق شبکه های مختلفی مانند TRC20 و… منتقل می شوند. در انتقال مونرو، نوع شبکه در حین معامله قابل تغییر است و به همین دلیل ردگیری این رمزارز غیر ممکن می شود.

  1. مکانیسم EdDSA

آدرس های مبادلات مالی در شبکه مونرو توسط EdDSA ساخته می شوند. تولید رمز 95 رقمی برای انتقال توسط این مکانیسم انجام می گیرد.

  1. مکانیسم Random X

این مکانیسم در استخراج رمزارز مونرو کاربرد دارد Random X .به عنوان هسته مرکزی استخراج سبب می شود تا این فرآیند بسیار آسان تر از استخراج در شبکه بیت کوین انجام گیرد.

  1. مکانیسم Ring signature

در مورد Ring signature در پاراگراف های قبل توضیح دادیم. این فناوری سبب می شود تا آدرس های انتقال مالی با آدرس هایی تصادفی ترکیب شده و احتمال ردگیری و هک کردن شبکه تقریبا به صفر برسد.

اهمیت آموزش ارز دیجیتال در معامله ارز مونرو

رمزارز مونرو دارای نوسانات بسیاری می باشد و همین عامل، این ارز دیجیتال را به بستری بسیار مناسب برای معامله و کسب درآمد تبدیل می کند.

در معامله هر رمزارزی شما باید با استفاده از اندیکاتور های مختلف و روش پرایس اکشن، ارزش آینده آن رمزارز را پیش بینی نمایید.

یادگیری استفاده از اندیکاتور های مختلف و روش پرایس اکشن نیازمند آموزش ارز دیجیتال به صورت اصولی است.

در صورتی که شما به صورت هیجانی و به امید کسب درآمد بالا، بدون آموزش ارز دیجیتال وارد بازار معامله رمزارز ها شوید، نتیجه ای جز ضررهای مالی کلان در انتظار شما نخواهد بود.

سخن پایانی

یکی از ایمن ترین رمزارز های موجود در جهان، مونرو است. این ارز دیجیتال با استفاده از پروتکل های امنیتی پیچیده توانسته است امنیت بالایی را برای معاملات خود ایجاد کند.

امنیت بالا در شبکه مونرو سبب شد تا ارزش این رمزارز به میزان قابل توجهی افزایش یابد و افراد بسیاری علاقمند به معامله در بازار معاملاتی آن شوند.

معامله ارز دیجیتال مونرو نیازمند آموزش اصولی است و ورود بدون آموزش نتیجه ای جز صفر شدن سرمایه در پی نخواهد داشت. بنابراین قبل از ورود به بازار معامله ارز مونرو، اقدام به گذراندن دوره آموزش ارز دیجیتال نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟اهمیت استراتژی معاملاتیانواع برنامه‌های معاملاتیادامه موارد استراتژی‌های معاملاتیجمع…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.