تاریخچه ارزدیجیتال اتریوم

تاریخچه ارزدیجیتال اتریوم

اتریوم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اتریوم یکی از شناخته شده ترین انواع شبکه های بلاک چین و رمز ارز در سراسر جهان به حساب می آید. این پلتفرم که به صورت عمومی طراحی و منتشر شده است، یک سری ویژگی های خاص داشته و به واسطه همین ویژگی های خاص هم توانسته تا شهرت مطلوبی را به دست آورد. حتما می دانید که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع ارز دیجیتال در بازار موجود است. هر روزه چند صد ارز جدید طراحی شده و در این بازار آشفته شروع به کار می کنند. ولی، کمتر ارزی پیدا می شود که همچون اتریوم مشهور و معروف شده باشد. این ارز دیجیتال با داشتن تیم توسعه حرفه ای، تیم پشتیبانی قوی و مدیریت درجه یک توانسته تا جای پای خود را در بازار ارز های دیجیتال ثابت کند. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی اتریوم و کاربرد های اصلی آن با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

اتریوم چیست؟

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق چیستی اتریوم شروع کنیم. در سال 2008، بیت کوین با ساخت دنیای ارز های دیجیتال توانست زندگی انسان ها را یک بار برای همیشه متحول سازد. از همان سال تا به امروز ارز های متنوعی طراحی شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته اند. هر کدام از این ارز ها یک سری ویژگی های خاص داشته و به نحوی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از همین ارز های کاربردی و ویژه، اتریوم می باشد. این ارز دیجیتال که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد، یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده است. این پلتفرم به صورت متن باز همراه با بلاک چین اختصاصی طراحی شده و می تواند برای راه اندازی قرارداد های هوشمند متنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

به خاطر داشته باشید که این ارز دیجیتال کاربرد های زیادی دارد. از راه اندازی پروژه های مربوط به مدیریت در حوزه ارز های دیجیتال گرفته تا ساخت سیستم های جدید تر و ایجاد توکن های متنوع از جمله مهم ترین کاربرد های این ارز دیجیتال به حساب می آیند. نسخه اولین نسخه این ارز در قالب یک وایت پیپر در سال 2013 منتشر شد. ایده اولیه این ارز دیجیتال توسط کارشناسی با نام ویتالیک بوترین ایجاد شد. هدف اصلی این ارز دیجیتال ارز بین بردن اشتباهات و مشکلات مربوط به بیت کوین بود. تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال با صرف مقدار زیادی وقت توانستند یک شبکه بلاک چین قوی و بدون اشکال را ایجاد کنند. شبکه ای که به صورت هوشمند فعالیت کرده و نسبت به اتصال پروژه های مختلف به یکدیگر اقدام می نماید.

ویژگی های اتریوم
ویژگی های اتریوم

این ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های اتریوم چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که این شبکه بلاک چین، یک توکن اختصاصی با نام اتریوم را در خود جای داده است. این توکن اختصاصی کاربرد های زیادی داشته و شما می توانید آن را در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار دهید. به خاطر داشته باشید که اتر به عنوان پایه ای ترین رمز به کار رفته در این شبکه بلاک چین شناخته می شود. کاربرانی که به دنبال ثبت تراکنش در شبکه های مربوط به اتریوم هستند، لزوما باید از همین توکن برای ثبت درخواست و پردازش آن استفاده نمایند.

اتریوم با هدف از بین بردن اشکالات و مشکلات قرار گرفته در شبکه های سنتی همچون بیت کوین طراحی شده است. همین مسئله هم باعث شده تا این ارز دیجیتال انعطاف پذیری زیادی داشته باشد و کاربران بتوانند آن را به راحتی مورد استفاده قرار دهند. این ارز دیجیتال به عنوان دومین ارز محبوب و با ارزش شناخته شده است. به صورتی که پس از بیت کوین، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال به عنوان ملکه دنیای ارز های دیجیتال هم شناخته شده است.

تفاوت اتریوم با بیت کوین چیست؟

البته که برای آشنایی بیشتر با اتریوم، شما باید تفاوت آن با بیت کوین را به صورت دقیق درک نمایید. خیلی از دوره های آموزش ارز دیجیتال، در ابتدا نسبت به بررسی تفاوت این دو ارز دیجیتال اقدام می نمایند چرا که این دو ارز به عنوان مهم ترین و کلیدی ترین ارز های دیجیتال موجود در سراسر جهان شناخته شده اند. اولین تفاوت این دو ارز مربوط به زمان انتشار است. بیت کوین برای اولین بار در سال 2008 و اتریوم در سال 2015 معرفی شدند.

سازنده اصلی ارز دیجیتال بیت کوین همچنان مشخص نیست، در حالی که تیم توسعه دهنده اتریوم به صورت کامل مشخص می باشد. همانطور که گفته شد، این ارز دیجیتال توسط کارشناسی با نام ویتالیک بوترین ایجاد شد. بیت کوین غیر متمرکز و اپن سورس می باشد. یعنی همه کاربران به راحتی می توانند آن را بررسی و در صورت نیاز نسبت به اعمال تغییرات اقدام نمایند. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی شناخته می شود که مبحث بلاک چین را مورد استفاده قرار داده است. این در حالی است که اتریوم به عنوان اولین ارزش شناخته نشده و فقط برای از بین بردن اشتباهات اصلی بیت کوین طراحی شده است. سرعت عملکردی این ارز دیجیتال از بیت کوین بیشتر بوده و روند تکمیل شدن لایه های آن هم سریع تر می باشد.

تفاوت اتریوم با بیت کوین چیست؟
تفاوت این ارز دیجیتال و بیت کوین

چرا اتریوم مشهور شده است؟

اتریوم یک سری ویژگی های خاص داشته و به همین واسطه هم شهرت زیادی به دست آورده است. توکن های ان اف تی معمولا بر پایه این شبکه بلاک چین طراحی شده و به فروش می رسند. جدا از این مسئله، شما می توانید DAPP های زیادی را بر روی این شبکه راه اندازی نمایید. ساخت برنامه های غیر متمرکز و اجرای آنها کار راحتی نیست. ولی پلتفرم اتریوم به گونه ای طراحی شده است تا به راحتی از این برنامه ها میزبانی نماید. جدا از همه این موارد، این ارز دیجیتال به شدت انعطاف پذیر بوده و شما می توانید آن را در موقعیت های مختلفی هم مورد استفاده قرار دهید. به خاطر داشته باشید که آینده این ارز دیجیتال به شدت خوب و مثبت پیش بینی می شود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟اهمیت استراتژی معاملاتیانواع برنامه‌های معاملاتیادامه موارد استراتژی‌های معاملاتیجمع…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.