معامله گری بانکی چیست؟

اگر با نحوه معامله بانکداران آشنا شوید، کسب درآمد در فارکس آسان است

بانک چگونه معامله فارکس انجام می‌دهد

چگونه در فارکس کسب درآمد کنید؟

من اغلب در مقالات آموزشی فارکس خود عنوان می‌کنم که متعجب هستم که چرا بسیاری از معامله گران سعی در کسب درآمد ثابت از طریق معاملات فارکس دارند. پاسخ این سؤال بیشتر به نادانسته‌های این افراد از بازار فارکس مربوط می‌شود تا دانسته‌های آن‌ها. پس از 20 سال کار در بانک‌های سرمایه‌گذاری که در بیشتر آن‌ها به عنوان معامله‌گر ارشد مشغول بودم، این دومین اطلاعات در زمینه نحوه کسب درآمد از بازار است. همه آن به درک نحوه انجام و اتخاذ تصمیمات معاملاتی در بانک‌ها توسط معامله گران محدود می‌شود.

چرا؟ معامله گران بانک 5% و واسطه‌ها نیز 95% کل معاملات فارکس را انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر نمی‌دانید که بانک‌ها چگونه معامله می‌کنند، پس فقط حدس می‌زنید. ابتدا اجازه دهید تا افسانه‌ای که در مورد معامله گران فارکس در مؤسسات وجود دارد را نفی کنیم. این افراد تمام روز آنجا ننشسته‌اند و به تفریح بپردازند و در مورد معاملات تصمیم‌گیری کنند. در بیشتر مواقع تنها از طرف مشتریان بانک به معامله می‌پردازند. معمولاً این پروسه “Clearing the flow” نامیده می‌شود. ممکن است روزانه هزاران معامله انجام دهند اما هیچ‌کدام از این معاملات مربوط به خودشان نمی‌شوند.

بانک چگونه معامله فارکس انجام می‌دهد؟

بانک‌ها معمولاً هفته‌ای 2-3 معامله برای حساب‌های معاملاتی خود انجام می‌دهند. این معاملات همان‌هایی هستند که در پایان سال مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشخص شود که آیا بانک شایستگی دریافت امتیاز ویژه را دارد یا خیر.

بانک چگونه معامله فارکس انجام می‌دهد؟

بنابراین همان‌گونه که می‌توانید ببینید، معامله گران در بانک‌ها تمام روز مشغول انجام معاملات تصادفی اسکالپینگ نیستند تا بتوانند کسب درآمد کنند. آن‌ها در روش انجام معاملات خود سبکی دارند و زمانی که همه چیز از نظر تکنیکال و فوندامنتال آماده باشد به انجام معامله می‌پردازند. این تمام چیزی است که باید بدانید!

چرا بانک‌های مرکزی طلا خریداری می‌کنند؟

از نظر تحلیل تکنیکال این پروسه بسیار ساده است. بیشتر مواقع وقتی‌که مشتریان به سراغ ما می‌آیند با دیدن نمودارهای آن‌ها متعجب می‌شوم. این افراد اغلب درگیر اندیکاتورهای ریاضی می‌شوند که نه تنها 3-4 ساعت تأخیر زمانی دارند بلکه غالباً با یکدیگر نیز تضاد دارند. انجام معامله با این اندیکاتورها و این دیدگاه سریع‌ترین راه برای از بین بردن سرمایه معاملاتی شما است.

اندیکاتور

نمودارهای معامله گران بانک اصلاً شبیه نمودارهای این افراد نیست بلکه کاملاً برعکس آن است. تمام چیزی که می‌خواهند بدانند این است که سطوح بحرانی کجا قرار دارند. فراموش نکنید که این اندیکاتورها به این منظور تهیه شدند که مسیر حرکت بازار را پیش‌بینی کنند. معامله گران بانک همان بازار هستند. اگر شما با نحوه انجام معامله توسط آن‌ها آشنا شوید به هیچ اندیکاتوری نیاز نخواهید داشت. آن‌ها تصمیمات پراکنده ثانویه‌ای بر اساس تغییرات تکنیکال و فاندامنتال اتخاذ می‌کنند. درک تحلیل تکنیکال آن‌ها اولین گام برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر موفق است. شما همسو با بازار معامله می‌کنید نه برعکس آن.

سطوح مقاومت و حمایت جایی هستند که تا آن سطوح تمامی معاملات کاهش می‌یابند. هیچ گزینه‌ای برای جایگزینی تصمیمات معاملاتی آن‌ها وجود ندارد. سطوح اصلی ساده، مؤثر و مشخص هستند. من قصد صحبت در مورد تمام جزئیات محل ورود آن‌ها به بازار را ندارم اما باید این مسئله را عنوان کنم که: این محل ورود جایی نیست که شما فکر می‌کنید. خطوط ترند تنها به منظور تشخیص سطوح مقاومت و حمایت در آنجا قرار دارند. ورود به بازار بحث دیگری است.

بیشتر بخوانید:آموزش فارکس

اندیکاتور فارکس

چگونه در فارکس کسب درآمد کنیم؟

جنبه اصلی تصمیمات معاملاتی آن‌ها از فاندامنتالهای اقتصادی ناشی می‌شود. زمینه فاندامنتال بازار از سه منطقه اصلی تشکیل یافته است و به همین دلیل است که گاهی شناخت مسیر ارز مشکل می‌شود.

زمانی که بیانیه‌های بانک مرکزی تحت تأثیر شرایط سیاسی قرار می‌گیرند، مسیر ارز تا حدی نامشخص است؛ اما زمانی که مسائل سیاسی در بین نباشند و سیاست مشخص‌شده بانک مرکزی مطابق با داده‌های اقتصادی عمل کند، در همان زمان مسیر ارز مشخص می‌شود و ترندهای بزرگ به وجود می‌آیند. این همان چیزی است که معامله گران بانک در انتظار آن هستند.

جنبه فاندامنتال بازار بسیار پیچیده است و اشراف کامل به آن‌ها سال‌ها زمان می‌برد. این حوزه، حوزه بزرگی است که در طی کارگاه دو روزه خود بر روی آن تمرکز می‌کنیم تا مطمئن شویم که معامله گران درک کاملی از هر حوزه دارند. درصورتی‌که اشراف کامل به این حوزه داشته باشید به راحتی می‌توانید به موفقیت طولانی‌مدت دست‌یابید، زیرا مسیر ارز از آنجا آغاز می‌شود.

از معامله انتشار داده‌های اقتصادی می‌توان درآمد فراوان کسب کرد. معامله انتشار داده‌ها طی دو مرحله انجام می‌شود. اول اینکه درک عالی از فاندامنتالها و نحوه تأثیر این انتشارها بر بازار داشته باشید. دوم اینکه با نحوه اجرای دقیق و بدون تردید معاملات آشنا شوید. اگر بتوانید بر این جنبه معامله کنترل داشته باشید و اطمینان لازم برای معامله رویدادها را داشته باشید، توانایی لازم برای افزایش سرمایه خود را دارید. در نهایت، انتشار داده‌های اقتصادی در مسیر حرکت ارزها مؤثر هستند. این داده‌ها همان‌هایی هستند که بانک مرکزی سیاست‌های خود را حول انتشار آن‌ها تنظیم می‌کند. ازاین‌رو با دنبال کردن این انتشارها و معامله آن‌ها نه تنها از آنچه با توجه به سیاست بانک مرکزی پیش می‌آید آگاه می‌شوید بلکه سرمایه خود را نیز در همان زمان فراهم می‌کنید.

چگونه در فارکس کسب درآمد کنیم؟

برای اینکه موفق باشید به سیستم مدیریت سرمایه ادراکی نیاز دارید که در طی دوران بلاتکلیفی از شما حفاظت کند و به شما در افزایش سرمایه کمک می‌کند. این بیزنس پلن کامل شما است، ازاین‌رو مهم است که در ابتدا به آن بپردازید.

سیستم مدیریت سرمایه دقیق ما نسبت ریوارد به ریسک شما، کنترل سرمایه و طرح معاملاتی ما- ورود و خروج‌ها را به‌طور کامل شامل می‌شود. به‌این‌ترتیب زمانی که شما معامله می‌کنید، تمام آنچه نگران آن هستید یافتن سطوح ورودی است. داشتن چنین سیستمی استرس‌های معامله را کاهش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا امور روزانه خود را بدون صرف ساعات طولانی برای نظارت بر بازار انجام دهید.

بیشتر معامله گران بانک‌ها بیشتر روز را در اتاق‌های معامله به صحبت با دیگر معامله گران مشغول هستند یا با کارگزاران برای صرف ناهار می‌روند. به‌ندرت بیشتر از چند ساعت پای کامپیوتر می‌نشینند. شما نیز باید چنین دیدگاهی داشته باشید؛ و این در صورتی امکان‌پذیر است که شما جنبه‌های تکنیکال و فاندامنتال بازار را بفهمید و سیستم مدیریت سرمایه ادراکی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید.

پس‌ازآن تنها به درک ساده استراتژی‌های کلیدی مورداستفاده و محل استفاده آن‌ها نیاز است. به من اعتماد کنید، اگر با نحوه انجام معامله توسط معامله گران بانک آشنا باشید، سرمایه شما نسبت به همیشه افزایش می‌یابد. بسیاری از معامله گران سعی کرده‌اند تا روش‌های خود را با چاپ کتاب‌هایی ازجمله چگونه از بانکدارها جلو بزنیم در اختیار دیگران قرار دهند؛ اما نکته این است که شما قصد پیشی گرفتن از آن‌ها را ندارید بلکه می‌خواهید به آن‌ها بپیوندید. به همین دلیل شما در مسیر حرکت بازار معامله می‌کنید و نه برعکس ان.

ازاین‌رو برای نتیجه‌گیری باید گفت که: اسرار معجزه واری برای انجام معامله در فارکس وجود ندارند. اندیکاتورها یا ربات‌های خاصی که قادر به تکرار تحرکات بازار باشند وجود ندارد. تنها باید بدانید که بازیگران بزرگ (بانکداران) چگونه معامله می‌کنند و بازار را تحلیل کنید. موفقیت شما در بازار در گرو اشراف کامل بر این جوانب معامله است

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای معامله فیوچرز کالا برای افراد مبتدی

راهنمای معامله فیوچرز کالا

آنچه در این پست میخوانید ریسک‌های معامله:تاریخچه معامله‌گری:فرآیند معامله: معامله فیوچرز  کالا به‌عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری: فیوچرز کالا به‌عنوان یک…

بیشتر بخوانید
فارکس

تعریف فارکس

آنچه در این پست میخوانید نکات مهم:جفت ارزهای فارکس و قیمت آن‌ها: فارکس بازاری است که پول رایج کشورها در…

بیشتر بخوانید
راهنمای GDP و معامله‌گری در فارکس

راهنمای GDP و معامله‌گری فارکس

آنچه در این پست میخوانید GDP، تورم و نرخ بهره داده‌های اقتصادی شاخص GDP (تولید ناخالص داخلی) در بازار فارکس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.