آموزش ارزدیجیتال

آموزش جامع ارزدیجیتال

جامع ترین آموزش ارز دیجیتال

ارزدیجیتال چیست؟

امروزه همزمان با گسترده شدن فضای دیجیتال و استفاده بسیار زیاد افراد از آن، تعدادی از افراد به این فکر افتادند تا معاملات مربوط به پول را نیز به فضای دیجیتال منتقل کنند. نتیجه این تفکر پدیدار شدن واحد معاملاتی ارز دیجیتال بود. در واقع ارز دیجیتال موجودیت خارجی ندارد و تنها در بستر اینترنت فعالیت می کند. به طوری که در دنیای واقعی نمی توانید، معادل فیزیکی برای ارز دیجیتال پیدا کنید.

ارزهای دیجیتال نه تنها وجود خارجی ندارند، بلکه نام مجموعه سازنده این ارزها نیز مشخص نمی باشد. اما روز به روز شاهد گستردگی و محبوبیت این ارزها در بین افراد جامعه هستیم. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث روی آوردن تعداد زیادی از افراد به ارز دیجیتال شده است، امنیت بالای این ارزها می باشد. به این‌ دلیل که از رمز های پیچیده در تولید آن ها استفاده شده است، سرقت این ارزها کار ساده ای نمی باشد. دلیل دیگری که باعث استقبال فراوان تعداد زیادی از افراد از ارزهای دیجیتال شده است، نداشتن پیچیدگی و ساده بودن روند معاملات در بازار ارز دیجیتال است.

آموزش ارز دیجیتال از 0 تا 100
آموزش ارز دیجیتال از 0 تا 100

همین طور ارزهای دیجیتال قدرت نقد شوندگی بسیار زیادی دارند. دلایل گفته شده باعث گرایش افراد زیادی به سمت بازار مالی ارزهای دیجیتال شده است. در این مطلب درباره آموزش ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد. در صورتی که به بازار ارزهای دیجیتال علاقه مندید، با ما همراه باشید.

هدف اصلی ایجاد ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یا رمز ارز، یک نوع پول یا ارز می باشد که جایگزین ارزهای متداول و رایج در بازار دیجیتال شده است. ارز دیجیتال به طور غیر متمرکز و در شبکه بلاک چین فعال می باشد. همچنین این ارزها به کمک پروتکل های رمز گذاری شده بسیار پیچیده طراحی و تولید شده اند.

هدف اصلی ایجاد ارزهای دیجیتال بالا بردن امنیت و پیشگیری از کلاهبرداری ارزی و ساده شدن معاملات و حذف نمودن واسطه ها از میان خریداران و فروشندگان ارز است. چند صد نوع ارز دیجیتالی در بازار دیجیتال وجود دارد که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره شده است:

  • بیت کوین
  • ریپل
  • اتریوم
  • لایت کوین

در کشور ما بیت کوین محبوبیت ترین ارز دیجیتال در مقایسه با ارزهای دیگر می باشد. به طوری که معامله گران زیادی روزانه بیت کوین را خرید و فروش می نمایند.

آموزش ارز دیجیتال برای چه افرادی مناسب است؟

آموزش ارز دیجیتال و سرمایه‌ گذاری در این بازار برای تمام افراد آزاد است. اما توصیه می شود، قبل از وارد شدن به این عرصه حتما در این زمینه آموزش های لازم را ببینید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید. تعداد زیادی از افراد به دلیل ندیدن آموزش و نداشتن اطلاعات کافی در این بازار دچار ضرر و زیان زیادی شده‌اند. همچنین افرادی که دوره های آموزشی مربوط به ارز دیجیتال را گذرانده اند و اطلاعات کافی در این باره داشته اند، سود بسیار زیادی از این بازار مالی کسب کرده ‌اند.

آلت کوین چیست؟

به کلیه ارز‌های دیجیتالی که پس از بیت ‌کوین به بازار آمده اند، آلت ‌کوین گفته می شود. همین طور تعدادی از افراد معتقدند که تمام ارز‌های دیجیتال به جز بیت ‌کوین و اتریوم Ethereum را می‌توانید، آلت‌کوین بنامید. استدلال این گروه از افراد این است که بیشتر ارز‌های دیجیتال فورک fork مربوط به این دو ارز مشهور است و با الهام از این ارزها ایجاد شده اند. کلمه آلت کوین Altcoin از دو کلمۀ آلترناتیو Alternative به معنی جانشین و کوین  coinبه معنی ارز تشکیل شده است.

آلت کوین ها به رمز ارزهایی گفته می شود که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌ کنند تا بتوان به کمک آن ها معاملات همتا به همتا را انجام داد.

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

بلاک چین و فناوری به‌ کار رفته در آن

مفهوم بلاک چین با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال در بین مردم فراگیر شد. با اینکه بلاک چین لزوما ارتباطی به رمز ارزها ندارد، اما مشهورترین و بزرگترین رمز ارزها مانند بیت کوین و اتریوم از این تکنولوژی استفاده می‌ نمایند. بلاک چین روشی برای ثبت و ذخیره اطلاعات به صورت گسترده و توزیع شده می باشد. در واقع بلاک چین نوعی دیتابیس یا پایگاه داده و مجموعه‌ای از اطلاعات است که در یک سیستم کامپیوتری ذخیره و نگهداری می شوند.

بلاکچین زنجیره بلوکی اطلاعات را به طور گروهی، نگهداری می‌کند که اصطلاحا Blocks نامیده می‌شوند و مجموعه ‌ای از داده ها و اطلاعات را نگهداری می کنند. این بلوک‌ ها دارای ظرفیت معینی هستند و مقدار مشخصی از اطلاعات را می توانند در خود ذخیره نمایید. با کامل شدن ظرفیت یک بلوک، اطلاعات به بلوک دیگری اضافه می‌شود و به این ترتیب زنجیره ‌ای از بلوک ‌های اطلاعاتی ایجاد می‌ شوند که به آن بلاک چین یا زنجیره بلوکی گفته می شود. بلاکچین از blockchain ترکیب کلمات بلاک Block و چین Chain ساخته شده است. دلیل انتخاب نام برای این فناوری این است که اطلاعات در بلاک چین داخل تعدادی از بلاک ‌ها قرار می‌گیرند که به صورت زنجیره‌ وار به هم متصل می باشند.

در صورتی که با فضای مجازی و فناوری اطلاعات آشنایی داشته باشید، اصطلاح پایگاه داده باید به گوشتان خورده باشد. پایگاه داده مکانی برای نگهداری از اطلاعات است که توسط یک فرد یا مرکز کنترل، ایجاد شده و کنترل می‌ شود. فناوری بلاک چین نیز دارای شبکه ‌ای مانند پایگاه است با این تفاوت که دارای مرکزیت خاصی نمی باشد و به وسیله ارگان خاصی کنترل نمی‌شود. در فناوری بلاک چین کلیه اطلاعات ذخیره شده میان تمامی اعضای شبکه share شده و به اشتراک گذاشته می شود، اما به هیچ وجه قابل تغییر یا حذف نمی باشند.

بلاک چین
بلاک چین

کیف پول چیست؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟

کیف پول دیجیتال گزینه ای عالی برای انجام دادن تراکنش های خرد است. از بزرگ ترین مزیت های این کیف پول کم شدن هزینه های مربوط به نقل و انتقال و نگهداری در سیستم های بانکی می باشد. در واقع کیف پول الکترونیکی جایگزینی مناسب برای وجه نقد است و دارای امنیت بالاتری نسبت به یک کیف پول معمولی می باشد. این کیف پول ها با عنوان های “کیف پول دیجیتال” یا “والت” نیز شهرت دارند. در کیف پول دیجیتال نسخه الکترونیک از کارت یا مقدار موجودی پول شما موجود می باشد که می توانید به وسیله آن معاملات روزمره خود را انجام دهید.

این کیف پول به عنوان اپلیکیشن بر روی وسایل هوشمند مانند گوشی همراه، کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می شود. کیف پول دیجیتال با دادن سرویس آنلاین به شما اجازه انجام فعالیت های زیر را می دهد:

  • تراکنش های بانکی
  • خرید های اینترنتی
  • پرداخت قبوض
  • خرید شارژ
  • پرداخت هزینه تاکسی
  • پرداخت هزینه مترو، اتوبوس و…

چطور از یک کیف پول می توان استفاده کرد؟

کیف پول الکترونیک به منظور سرعت بخشیدن به پروسه جابجایی پول ساخته شده است. همچنین این کیف پول ها با استفاده از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری به کاربران این اجازه را می دهند تا به راحتی اقدام به خرید کالا و گرفتن خدمات، بدون پرداختن پول و کارت بانکی نمایند. سخت‌ افزار مورد استفاده در این فرایند می تواند‌، تلفن همراه، رایانه و یا هر سیستم الکترونیکی دیگر باشد. برای استفاده کردن از کیف پول الکترونیکی می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • امکان خرید اینترنتی با بلوتوث
  • ارتباط موبایلی
  • NFC
  • QR

در کیف پول دیجیتال موجودی حسابتان به طور آفلاین ذخیره می‌شود. توجه داشته باشید، کیف پول الکترونیکی به وسیله حساب بانکی نیز قابل شارژ می باشد. به کمک این کیف پول ها برای پرداخت الکترونیکی نیاز به نقل و انتقال وجه از حساب بانکی خود نخواهید داشت.

کیف پول ارزهای دیجیتال (Wallets)

کیف پول دیجیتال wallets ابزاری است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا بتوانند به راحتی با شبکه‌ بلاکچین ارتباط بگیرند و برای رد و بدل کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به راحتی از آن ‌ها استفاده نمایند.

کیف پول ارزهای دیجیتال
کیف پول ارزهای دیجیتال

امنیت ارزهای دیجیتال

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم

امنیت ارزهای دیجیتال برای افراد مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما به میزان 100 دلار در کیف پول خود برای انجام خریدهای روزمره تان داشته باشید، در این صورت احتیاجی به راهکارهای امنیتی برای محافظت از کیف پولتان نخواهید داشت. اما در وضعیتی که کلیه پس انداز یا مقدار زیادی پول در کیف پول خود داشته باشید، باید اقدامات امنیتی و حفاظتی مهمی برای محافظت از کیف پول خود انجام دهید. برای این منظور نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از سرمایه خود در مقابل دزدیده شدن جلوگیری نمایید.
  • مواظب باشید که سرمایه خود را گم نکنید.
  • پس از مرگ خود، روشی برای رساندن سرمایه تان به افرادی که محبوبتان هستند، بگذارید.

موارد گفته شده ممکن است، بسیار ساده به نظر بیایند. اما رسیدن به آن ‌ها نیاز به برنامه ای منسجم، کوشش فراوان، پشتکار و یادگیری روش های امنیتی دارد که اکثر افراد از این ویژگی ها برخوردار نمی باشند و یا این موارد را جدی نمی ‌گیرند.

برای امنیت ارزهای دیجیتال به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای جلوگیری از حمله هکرها، جلوگیری از ویروسی شدن سیستم، محافظت از سیستم در فضای اینترنت و … به هیچ وجه کلید خصوصی تان را در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.
  • مواظب باشید، کلیدهای خصوصی خود را گم نکنید.
  • یک نسخه پشتیبان در مکانی امن نگهداری نمایید تا در صورت آسیب رسیدن به دستگاه یا گم شدن آن به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

بازار ارز دیجیتال از گذشته تاکنون

اولین هاوکینگ مربوط به بیت کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد. در آن زمان ها هنوز بیت کوین در میان مردم شناخته شده نبود و تعداد کمی از صرافی‌ ها از ترید بیت کوین پشتیبانی می‌کردند. به همین دلیل، خرید آن کار ساده ای نبود. اطلاعات موثقی از ارزش و قیمت بیت کوین در آن سال ها وجود ندارد. تحلیل گران معتقدند که داده‌ های پیش از سال ۲۰۱۶ برای تحلیل قابل اعتماد نمی باشند. به این دلیل که تعداد کاربران بیت کوین قبل از این تاریخ کم و محدود بوده اند.

پس از هاوکینگ ۲۰۱۲، تقریبا ۱۱ ماه به طول انجامید تا بیت کوین حرکت صعودی خود را آغاز نماید. در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، قیمت فروش بیت کوین ۱۲ دلار بود و قیمت BTC در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی حدودا ۱۱۰۰ دلار تعیین شد که قیمت آن ۷۵۶۲ درصد افزایش یافت.

دومین هاوکینگ Bitcoin در سال ۲۰۱۶ رخ داد. این هاوکینگ پس از کاهش بسیار زیاد قیمت از ۱۱۰۰ دلار در بازار ایجاد شد. تقریبا ۱۱ ماه پس از این هاوکینگ و در سال ۲۰۱۷ میلادی یک حرکت صعودی برای بیت کوین صورت پذیرفت. به طوری که در آخرین روزهای سال ۲۰۱۷، قیمت خرید و فروش بیت کوین به حدود ۲۰٬۰۰۰ دلار رسید.

سومین هاوکینگ BTC نیز در سال ۲۰۲۰ روی داد. در این سال به دلیل شیوع کرونا قیمت بیت کوین با نوسانات بسیار زیادی مواجه شد. حدود یک سال و ۶ ماه بعد در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱،‌ بیشترین قیمت برای بیت کوین به ثبت رسید. البته در آوریل ۲۰۲۱،‌ یعنی با گذشت حدود یک سال پس از هاوکینگ، بیت کوین ۶۴۰۰۰ دلار قیمت گذاری شد. بنابراین داده ‌های به دست آمده از سال های گذشته نشان دهنده این است که افزایش یافتن قیمت بیت کوین به طور دقیق پس از فرایند نصف شدن رخ نداده است. بلکه حدود ۱۱ ماه پس از این فرایند به طور صعودی افزایش داشته است.

میزان رشد محبوب ترین رمزارزها

با توجه به اطلاعات به دست آمده از سایت کوین مارکت کپ، ارز دیجیتال تراست ولت توکن (Trust Wallet (Token  با داشتن ۳۱.۴۲ درصد رشد یکی از محبوب ترین و برترین ‌های بازار دیجیتال است. همچنین ارزهای GMX با داشتن ۶.۵۱ درصد افزایش و سود و یونی سواپ uniswap با داشتن ۴.۹۱ درصد صعود قیمت، پرسودترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار محسوب می شوند.

کاربردهای ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین کاربردهای ارز دیجیتال، رد و بدل نمودن پول با کارمزد بسیار کم و سرعت بالا می باشد. مثلا برای پردازش یک تراکنش به میزان ۹۹ میلیون دلار لایت‌کوین (LTC) فقط به ۲.۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت و ارسال آن ۰.۴۰ دلار برای فرد ارسال کننده کارمزد دارد. در صورتی که این انتقال پول به وسیله یک واسطه مالی صورت می گرفت، به مراتب هزینه بیشتری در بر داشت.

آموزش ارز دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

امروزه ارز دیجیتال دارای جایگاه بسیار وسیعی در زمینه‌ های گوناگون در کشورهای مختلف جهان است. هیچ تفاوتی میان ارز دیجیتال و پول واقعی نیست. به طوری که ارز دیجیتال نیز یک واحد پولی مثل دلار، یورو و … می باشد. حتی دارای کاربردهای گسترده ‌تر و جامع ‌تر نسبت به سایر واحدهای پولی است. به این دلیل که ارز دیجیتال یکی از واحدهای پولی بین ‌المللی می باشد و به کشور خاصی تعلق ندارد. بنابراين بدون هیچ گونه محدودیتی می ‌توانید در کشورهای مختلف جهان از آن استفاده نمایید. به طور کلی استفاده از ارز دیجیتال روشی آسان برای انجام معاملات تجاری است.

استخراج ارز دیجیتال

به شیوه ای که به وسیله آن ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین تولید می شوند و تراکنش‌ های شبکه به تاييد می رسند، استخراج ارز دیجیتال می‌گویند. این گونه فعالیت ها به شبکه ‌های گسترده و غیر متمرکزی از سیستم های کامپیوتری در کلیه کشورهای جهان نیاز دارند که اعتبار بلاک‌ های مربوط به بلاک چین را مورد تایید قرار دهند و نهایتا در آن ثبت نمایند.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال(Exchange)  یک پلتفرم می باشد که ارزهای رمزنگاری شده از قبیل بیت کوین، تتر یا دوج کوین در آن به خرید و فروش می رسند. همچنین می تواند به عنوان یک واسط برای مبادله یک رمز ارز با رمز دیگر استفاده شود. به کمک صرافی ارز دیجیتال می توانید، رمز ارزهای مختلف را به تتر یا هر ارز دیگری تبدیل نمایید یا به عنوان یک دارایی دیجیتال در حسابتان ذخیره کنید تا در یک فرصت مناسب دیگر خرید و فروش نمایید.

روش های چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال

روش های زیادی برای چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد که در زیر به مهم ترین این روش ها اشاره شده است:

۱. از مفاهیم پایه آغاز نمایید.

۲. سایت رسمی پروژه را مورد بررسی قرار دهید.

۳. تیم توسعه‌ دهنده را شناسایی کنید.

۴. آینده ارز دیجیتال را پیش بینی کنید.

۵. جامعه کاربری ارز مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید.

۶. تحلیل را بیاموزید.

۷. ابزار های گوناگون را مورد استفاده قرار دهید.

۸. افراد متخصص در این زمينه را دنبال کنید.

عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها

عوامل بسیار زیادی مانند خرید یک رمز ارز توسط یک فرد بسیار ثروتمند و مشهور می تواند، بر قیمت رمز ارزها تاثیرگذار باشد. در زیر به مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمز ارزها اشاره شده است:

  • اخبار و اطلاعات
  • میزان عرضه و تقاضا
  • سرمایه گذاری نهنگ ها
  • قیمت بیت کوین
  • شرایط سود دهی بازار رمز ارزها

تحلیل‌ های مورد نیاز ارزهای دیجیتال

تحلیل‌ تکنیکال و فاندامنتال از مهم ترین روش‌ های بازارهای مالی به حساب می آیند که افراد برای بررسی کردن نقاط ورود و خروج در معاملات خود مورد استفاده قرار می دهند.

تحلیل تکنیکال

از این تحلیل معمولا برای نمودار خوانی و کار با ابزارها استفاده می شود‌. تحلیل تکنیکال رفتار بازار را نسبت به حرکات قبلی آن بررسی می کند. این تحلیل در بازارهای مختلف به ویژه کریپتوکارنسی استفاده می شود.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال در مقابل تحلیل تکنیکال قرار دارد. در این تحلیل معامله گران یک پروژه را از جنبه‌ های گوناگون مورد بررسی قرار می دهند و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنند.

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در ارزدیجیتال

در زیر به مزیت های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اشاره شده است:

  • شفافیت
  • آزادی استفاده
  • بازدهی بالا
  • ریسک بالا
  • پتانسیل سوددهی بالا
  • امنیت بالای فناوری بلاکچین
  • سیستم مالی منصفانه‌ تر و با شفافیت بالا
  • معاملات ۲۴ ساعته کریپتو
  • غلبه بر تورم

مفاهیم اصلی بازارهای مالی

مهم ترین مفاهیم مربوط به بازارهای مالی به صورت زیر می باشد:

  • پوشش ریسک
  • بازار ارز بین المللی
  • بازار کاذب
  • بازده مورد انتظار
  • بازده واقعی
  • برنامه ریز مالی
  • بودجه سالانه
  • بودجه نقدی
  • بی تفاوت نسبت به ریسک
  • حاشیه سود ناخالص
  • حاشیه سود
  • حباب دات کام
  • پس انداز
  • ISO کدها (نمادها) در بازار جهانی
  • آربیتراژ
  • آربیتراژ کننده
  • ادغام و تملیک
  • ارزش آتی
  • ارزش بازار
  • ارزش برآوردی
  • ارزش خالص
  • ارزش در معرض خطر
  • ارزش در معرض ریسک
  • ارزش دفتری به ازای هر سهم عادی
  • ارزش دفتری
  • ارزش ذاتی
  • ارزش زمانی پول
  • ارزش فعلی
  • ارزش ویژه
  • ارزش کامل
  • استاندارد طلا (Gold Standard)
  • اسپایک
  • اسپرد(Spread) و قیمت خرید و فروش (Bid & Ask)
  • اشباع خرید
  • اشباع فروش
  • اعتبار انباری (Warehouse Financing)
  • افشاء
  • افشای اطلاعات
  • افشای فوری
  • الگوهای ادامه دهنده
  • الگوهای بازگشتی
  • انحصار
  • اندوخته قانونی
  • اندیکاتور
  • انواع عقد
  • قراردادهای مختلف در بازارهای جهانی
  • اوراق بهادار ترکیبی و ممتاز واچوویا
  • اوراق رهنی
  • اوراق قرضه بدون کوپن

بازار بورس چیست؟

بورس یک بازار دیجیتال می باشد که در انواع اوراق بهادار زیر به خرید و فروش می رسد:

  • سهام
  • حق ‌تقدم سهام
  • اوراق خزانه
  • انواع گواهی ‌های سپرده کالایی
  • انواع صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری و …

ارز دیجیتال

معاملات مارجین چیست؟

زمانی که یک شخص از شرکت کارگزاری وام بگیرد و از پول دریافتی خود برای خرید سهام استفاده نماید، معامله مارجین صورت گرفته است.

اهرم یا لوریج چیست؟

اهرم یا لوریج یک ابزار معاملاتی است که هدف آن افزایش دادن بازدهی سرمایه ‌گذاری می باشد. هنگامی که از لوریج استفاده کنید، دیگر نیاز به وارد کردن کلیه سرمایه خود در یک معامله را نخواهید داشت.

معاملات اسپات چیست؟

این معاملات روشی برای انجام معاملات با نرخ فعلی بازار و قیمت لحظه ‌ای با هدف تحویل سریع دارایی پایه می باشد. این نوع معامله میان افرادی که به صورت روزانه معامله انجام می دهند، دارای محبوبیت خاصی می باشد. معاملات اسپات رمز ارزی به صورت خرید یک ارز دیجیتال با قیمت روز و فروش ارز به قیمت زمانی دیگر می باشد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

روشی است برای پیش بینی کردن رفتار احتمالی نمودار به وسیله داده های قبلی مانند تغییرات قیمت، حجم معاملات و … این تحلیل با تحلیل بنیادی متفاوت است. اما استفاده از این تحلیل به همراه تحلیل بنیادی باعث سرمایه گذاری بهتر می شود.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی ارز دیجیتال، یک روش تحلیل از بالا به پایین می باشد که با ارزیابی ارزش یک دارایی و با توجه به عوامل تاثیرگذار اقتصادی و اجتماعی، ارزش دارایی را محاسبه می نماید.

روش های درآمدزایی از ارز دیجیتال

در زیر به مهم‌ ترین راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال اشاره شده است:

  • خرید و هولد کردن
  • تردینگ
  • استکینگ
  • تامین نقدینگی پروژه‌ های دیفای آربیتراژ گیری
  • استخراج و راه‌ اندازی فول ‌نود

تریدر (معامله گر) کیست؟ تفاوت تریدر و هولدر(سرمایه گذار)

تفاوت تریدر و هولدر در این است که تریدرها از سقوط یا رشد قیمت برای یافتن بهترین نقطه جهت انجام معاملات استفاده می کنند. اما فرایند هولد کردن در مدت زمان کوتاه نمی تواند انجام شود، بلکه در یک هدف گذاری زمان بر انجام خواهد شد.

ارز

عواملی که قبل از سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنید

در زیر مهم ترین نکاتی که قبل از سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنید، آورده شده است:

  • در صورتی که افزایش مداوم قیمت سهام یک شرکت در حد مجاز حجم مبنا، دلایل اقتصادی محکمی نداشته باشد، ریسک خریداری کردن این اوراق بسیار بالا می باشد.
  • استفاده نمودن از اهرم مالی و قرض گرفتن برای خریداری کردن سهام، ریسک بزرگی برای سرمایه‌گذار است.
  • یک توصیه مهم از معامله گران بزرگ بازار ارز دیجیتال به افراد تازه کار این است که تمام سرمایه‌ تان را در یک سبد سرمایه گذاری نکنید.
  • سرمایه‌ گذارانی که اطلاعات کافی از بازار ندارند و خبره مالی نمی باشند، حتما به صورت غیر مستقیم سرمایه گذاری نمایند.
  • افرادی که اطلاعات مالی کافی از شرکت ‌های بورسی ندارند، بهتر است از شرکت ‌های کوچک که دارای مالکیت متمرکز می باشند، سهام خریداری نکنند. به این دلیل که امکان تغییر قیمت سهام در شرکت ‌های کوچک تر بیشتر از شرکت ‌های بزرگ می ‌باشد.
  • هنگام رکود بورس، خریداری کردن سهام از شرکت ‌های تولیدی و صنعتی خیلی بهتر از خریدن سهام شرکت ‌های سرمایه گذاری می باشد.
  • در مواقعی که بورس رونق زیادی دارد، در صورتی که سبد شرکت ‌های سرمایه گذاری دارای تنوع زیادی باشد، بازدهی بیشتری در مقایسه با شرکت ‌های تولیدی خواهد داشت.
  • برای افراد غیرحرفه ‌ای، خرید سهام از شرکت ‌های بزرگ تر دارای ریسک کمتری می باشد.
  • توصیه می شود، افراد غیرحرفه ‌ای سهامی که دارای درصد شناوری آزاد بالایی است را خریداری نمایند.
  • در زمان رکود بورس، خریداری کردن اوراق مشارکت خیلی بهتر از خریدن سهم است.
  • افق سرمایه گذاری تان را حداقل ۹۰ روز در نظر بگیرید و نوسانات کوتاه‌ مدت را در نظر نگیرید.

آشنایی با مفهوم استراتژی در بازار ارز دیجیتال

استراتژی در بازار ارز دیجیتال روش معامله در بازارهای مالی است که در آن کلیه تصمیماتی که توسط فرد گرفته می شود، از قبل مشخص می باشد و برای تصمیمات برنامه ریزی شده است. استراتژی معاملاتی به معامله گر نشان می دهد که در چه زمانی باید چه کاری انجام دهد. در زیر به برخی از مهم ترین اقدامات استراتژی معاملاتی اشاره شده است:

  • ورود و خروج از بازار
  • خرید و فروش دارایی
  • تغییر سبد سرمایه گذاری
  • تغییر میزان نقدینگی و…

بهترین آموزش ارز دیجیتال چیست؟

چه یک فرد مبتدی در زمینه ارز دیجیتال هستید که به‌ دنبال آموزش کامل و آموزش 0 تا 100 ارز دیجیتال می باشد، یا یک فرد حرفه ای و با تجربه که قصد افزایش دانش تان را در زمینه بازار دیجیتال دارید و می خواهید، آموزش ارز دیجیتال، آموزش خرید فروش ارز دیجیتال، آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال، آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را به صورت حرفه ای ببینید و در این بازار کسب درآمد داشته باشید، باید به دنبال بهترین آموزش ارز دیجیتال باشید.

شما به عنوان یک معامله گر برای به دست آوردن سود و درآمد در بازار در حال تحول ارز دیجیتال، نیاز به بهترین آموزش ها خواهید شد. یکی از بهترین روش های آموزش ارز دیجیتال، باینس فارسی است که نکات بسیار مهمی درباره آموزش ارز دیجیتال را بیان می کند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟اهمیت استراتژی معاملاتیانواع برنامه‌های معاملاتیادامه موارد استراتژی‌های معاملاتیجمع…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.