راهنمای سوئینگ تریدینگ رمزارزها برای تازه‌کارها - آکادمی سامان کریمی‌شاد

راهنمای سوئینگ تریدینگ رمزارزها برای تازه‌کارها

مقدمه:

سوئینگ تریدینگ یک استراتژی معمول معاملاتی است که برای معامله گران تازه‌کار می‌تواند ایده‌آل باشد. این روش به دلیل اینکه بازه‌های زمانی قابل‌تغییری دارد، روشی نسبتاً آسان برای ابراز عقاید درباره بازار است. معامله گران سوئینگ در بیشتر بازارهای مالی از قبیل فارکس، سهام و رمزارزها فعال هستند؛ اما آیا سوئینگ تریدینگ استراتژی مناسبی برای شما است؟ آیا باید معامله‌گری روزانه انجام دهید یا سوئینگ تریدینگ؟

در این مقاله، درباره آنچه در مورد سوئینگ تریدینگ رمزارزها باید بدانید و آنچه به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب درست کمک خواهد کرد، صحبت خواهیم کرد.

سوئینگ تریدینگ چیست؟

سوئینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی است که شامل تلاش برای دنبال کردن نوسانات قیمتی می‌شود که در یک چارچوب زمانی کوتاه یا متوسط روی می‌دهند. هدف سوئینگ تریدینگ دنبال کردن سوئینگ های بازار است که طی چند روز تا چند هفته اتفاق می‌افتند.

استراتژی‌های سوئینگ تریدینگ در بازارهای رونددار بهتر عمل می‌کنند. اگر در یک بازه زمانی طولانی‌تر یک روند قوی وجود داشته باشد، فرصت‌های سوئینگ تریدینگ بسیاری می‌توانند وجود داشته باشند و معامله گران سوئینگ می‌توانند از سوئینگ های قیمت بزرگ‌تر سود به دست آورند. در مقابل، سوئینگ تریدینگ در یک بازار ثابت دشوارتر است. اگر بازار نوسان نداشته باشد و ثابت باشد نمی‌توان تغییرات قیمت را دنبال کرد.

معامله گران سوئینگ چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد، معامله گران سوئینگ، نوسانات قیمت را که در بازه زمانی چندروزه تا چند هفته روی می‌دهند دنبال می‌کنند؛ بنابراین، بیش از معامله گران روزانه و کمتر از سرمایه‌گذاران خریدار و حفظ‌کننده پوزیشن‌ها را حفظ می‌کنند.

معمولاً معامله گران سوئینگ از تحلیل تکنیکال برای ارائه ایده‌های معاملاتی استفاده می‌کنند، اما نه به‌اندازه معامله گران روزانه. ازآنجایی‌که رویدادهای فاندامنتال می‌توانند هفته‌ها ادامه یابند، معامله گران سوئینگ می‌توانند از تحلیل فاندامنتال در چارچوب معاملاتی خود استفاده کنند.

در این صورت پرایس‌اکشن الگوهای نمودار کندل استیک، سطوح مقاومت و حمایت و اندیکاتورهای تکنیکال معمولاً برای شناسایی تنظیمات معاملاتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برخی از معمول‌ترین اندیکاتورهایی که توسط معامله گران سوئینگ استفاده می‌شوند شامل میانگین متحرک‌ها، شاخص قدرت نسبی (RSI)، باندهای بولینگر و ابزار فیبوناچی اصلاحی می‌شود.

معامله گران سوئینگ معمولاً با نمودارهای با بازه زمانی متوسط تا طولانی کار می‌کنند. علت آن است که یک روند صعودی یا نزولی قوی باید در یک بازه زمانی طولانی‌تر تأیید شود؛ اما احتمال دارد که بازه‌های زمانی که در طول یک روز قرار دارند مانند نمودار 1 ساعته، 4 ساعته و 12 ساعته را نیز در نظر داشته باشند تا نقاط ورود و خروج خاصی را بیابند. این تریگرها (Triggers) در یک بازه زمانی کوتاه‌تر می‌توانند شکست یا پول بک باشند.

بااین‌وجود، مهم‌ترین بازه‌های زمانی برای سوئینگ تریدینگ نمودارهای روزانه هستند. در این صورت، استراتژی‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری معامله گران مختلف می‌توانند متفاوت باشند. توجه داشته باشید که آنچه در اینجا موردبحث قرار گرفت قوانین قطعی نیستند بلکه تنها مثال‌های معمولی هستند.

مقایسه معامله‌گری روزانه و سوئینگ تریدینگ – تفاوت آن‌ها در چیست؟

معامله گران روزانه بر روی نوسانات قیمت کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالیکه معامله گران سوئینگ نوسانات بزرگ‌تر را دنبال می‌کنند. درواقع معامله‌گری روزانه استراتژی فعال‌تری است و معامله گران باید دائماً بازار را رصد کنند و بیش از یک روز پوزیشنی را باز نگه نمی‌دارند.

اما معامله گران سوئینگ رویکردی منفعل‌تر دارند. آن‌ها پوزیشن‌های خود را کمتر رصد می‌کنند، زیرا هدف آن‌ها کسب سود از نوسانات قیمتی است که دیرتر روی می‌دهند. ازآنجایی‌که این نوسانات بزرگ‌تر می‌شوند، معامله گران سوئینگ از چند معامله برنده کوچک نیز می‌توانند سود به دست آورند.

معامله گران روزانه تقریباً تنها از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. معامله گران سوئینگ معمولاً از ترکیبی از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده می‌کنند اما بیشتر بر تحلیل تکنیکال تأکید دارند. در مقابل سرمایه‌گذاران از تحلیل تکنیکال اصلاً استفاده نمی‌کنند و بر اساس تحلیل فاندامنتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کدام‌یک برای شما بهتر است، معامله‌گری روزانه یا سوئینگ؟ خود را در کجای این طیف زمانی از بازه زمانی کوچک‌تر تا بزرگ‌تر و تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال می‌بینید؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا استراتژی معاملاتی که بیشتر مناسب شما است، شیوه معامله‌گری و بهترین اهداف سرمایه‌گذاری را بیابید.

شما می‌توانید نقاط قوت خود را مدنظر قرار دهید و شیوه معاملاتی را انتخاب کنید که بهتر این نقاط قوت را نشان می‌دهند. برخی افراد ترجیح می‌دهند از پوزیشن‌ها سریع خارج و وارد شوند تا هنگام خواب نگرانی بابت پوزیشنهای باز نداشته باشند. دیگران تصمیمات بهتری می‌گیرند و زمانی که فرصت دارند تمام پیامدهای ممکن را در نظر می‌گیرند و در برنامه‌های معاملاتی خود به کار می‌گیرند.

طبیعتاً شما می‌توانید هر یک از استراتژی‌ها را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک نتیجه بهتری دارد. همچنین می‌توانید پیش از به‌کارگیری استراتژی‌ها در برنامه واقعی معاملاتی خود، معامله کاغذی انجام دهید (به معنی معامله با پول جعلی).

بیشتر بخوانید:آموزش پرایس اکشن

نحوه کار با سوئینگ تریدینگ رمزارزها:

سوئینگ تریدینگ را می‌توان به‌عنوان ایده‌آل ترین روش معاملاتی مورداستفاده قرار داد. علت آن است که بازه‌های زمانی طولانی‌تر دارد (هنوز خیلی طولانی نیستند)، تصمیم‌گیری‌ها با آرامش صورت می‌گیرند و معاملات را می‌توان به‌راحتی رصد کرد.

اگر تازه‌وارد کار معاملاتی شده‌اید، مقاله ما تحت عنوان «راهنمای کامل معامله رمزارزها برای تازه‌کارها» را بخوانید. در این مقاله هر آنچه برای انجام معامله نیاز دارید را همراه با نکاتی که به شما در یافتن سبک معاملاتی خود کمک می‌کنند توضیح می‌دهیم. اگر دانش کافی در این زمینه به دست آوردید، می‌توانید بر روی شبکه تست نت فیوچرز Binance معامله کاغذی انجام دهید. در این صورت می‌توانید مهارت‌های خود درزمینهٔ سوئینگ تریدینگ را بدون ریسک کردن روی پول واقعی بررسی کنید.

بنابراین زمانی که احساس آمادگی کردید می‌توانید در یک صرافی رمزارز معامله را آغاز کنید. بهترین پلتفرم آنلاین برای سوئینگ تریدینگ رمزارزها کدام است؟ گزینه‌های بسیاری وجود دارند اما محیط Binance صدها جفت ارز ازجمله فصلی، قراردادهای آتی دائمی معاملات مارجین توکن‌های لوریج شده را در بازار به شما ارائه می‌کند. بسیاری از این محصولات برای سوئینگ تریدینگ بسیار ایده‌آل هستند.

کلام آخر:

سوئینگ تریدینگ یک استراتژی معاملاتی معمول ر بازار سهام و بازار رمزارزها است. معامله گران سوئینگ با توجه به تنظیمات معاملاتی خود روزها و هفته‌ها در پوزیشن‌ها می‌مانند.

اما آیا سوئینگ تریدینگ برای شما مناسب‌تر است یا معامله‌گری روزانه؟ بهترین روش برای تشخیص این است که هر دو را امتحان کنید و ببینید که کدام‌یک با شیوه معاملاتی شما سازگارتر است. بهتر است پیش از شروع درباره اصول مدیریت ریسک از قبیل استفاده از حد ضرر و روش‌های تعیین سایز پوزیشن‌ها مطالعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟ آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟ اهمیت استراتژی معاملاتی انواع برنامه‌های معاملاتی…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.