آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال - آکادمی سامان کریمی‌شاد

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

آموزش جامع ساخت کیف پول ارز دیجیتال

یکی از اصطلاحاتی که این روزها به شدت رواج پیدا کرده است، اصطلاح کیف پول ارز دیجیتال است. اگر قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را داشته باشید، احتمالا این اصطلاح را زیاد شنیده اید. در واقع باید بدانید که اولین قدم برای پاسخ به این سوال که چطور وارد بازار ارز دیجیتال شویم، ساختن کیف پول یا والت است.

نکته اینجاست که کیف پول ارز دیجیتال، بسته به نیازهای کاربران دارای انواع گوناگونی است. بنابراین قبل از شروع معامله و یا ساخت کیف پول در دنیای دیجیتال، بهتر است با انواع این کیف ها آشنا شوید تا بتوانید که بر اساس نیازها و اولویت های خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

در این نوشته قرار است در مورد کیف پول تراست والت، ارز دیجیتال کوینومی، اتومیک، دوج کوین و انواع کیف پول های ترون یاد بگیریم. در ادامه این آموزش ارز دیجیتال، نحوه ساخت سخت افزاری والت، انتخاب و خرید آن و انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزار را آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول تراست والت

کیف پول ارز دیجیتال تراست والت یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نرم افزارهای تحت وب است که در حال حاضر بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد. این نوع کیف پول از حدود 70 بلاکچین و بیش از چهار میلیون دارایی دیجیتال پشتیبانی می کند. قبل از اینکه شروع به ساخت تراست والت کنید، بهتر است که اپلیکیشن آن را دانلود کرده و از آن بر روی گوشی تلفن همراه خود استفاده نمایید.

پس از نصب اپلیکیشن تراست والت در صفحه اول آن عبارت Create a new wallet را مشاهده می کنید. با کلیک بر روی این گزینه می توانید ساختن کیف پول ارز دیجیتال خود را شروع کنید.  ابتدا قوانین استفاده از اپلیکیشن را مشاهده خواهید کرد. حتما این قوانین را مطالعه کرده و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.  توجه داشته باشید که ضمن ساخت کیف پول باید بپذیرید که عبارت بازیابی خود را در جای امنی نگهداری کنید و آن را در اختیار سایر افراد قرار ندهید. عبارت بازیابین در واقع کلیدی است که به شما اجازه دسترسی به دارایی های دیجیتالتان را می دهد. بسیار مهم است که در نگهداری این عبارت کوتاهی نکنید، چون در صورت از دست دادن آن، دیگر امکان دسترسی به دارایی برایتان میسر نخواهد بود.

توصیه ما برای نگهداری عبارت بازیابی آن است که آن را با دقت تمام و با رعایت ترتیب قرارگیری حروف روی یک کاغذ بنویسید و در جای امنی نگهداری کنید. یادتان باشد که اگر کسی به غیر از شما به این عبارت دسترسی داشته باشد، می تواند کنترل دارایی را در دست بگیرد.

تراست والت
تراست والت

چطور از تراست والت استفاده کنیم؟

برای استفاده از کیف پول ارز دیجیتال تراست والت کافی است پس از ورود، رمز ارز مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس آن را به کیف پول خود اضافه نمایید. حالا می توانید برای دریافت و ارسال از رمز ارز مورد نظر خود استفاده کنید.

در قسمت بالای اپلیکیشن تراست والت، در سمت راست می توانید ارز مورد نظر خود را جستجو کنید. پس از انتخاب گزینه Receive، آدرس کیف پول به شما داده می شود. علاوه بر این آدرس QR Code معادل آن نیز ارائه می شود. می توانید این آدرس را کپی کرده و از آن برای دریافت رمز ارزهایتان استفاده کنید. نکته مهم آن است که هر بار باید آدرس را کپی کنید و نباید از یک آدرس برای هر نقل و انتقال استفاده کنید. ضمن اینکه آدرس را حتما کپی کنید و هرگز آن را ننویسید. چون در صورت جابجا شدن و یا اشتباه شدن یکی از حروف، امکان ارسال رمز ارز برای آدرس های دیگر وجود دارد.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال کوینومی

یکی از رایج ترین بخش های آموزش ترید ارز دیجیتال، نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال کوینومی است. کیف پول کوینومی یکی از محبوب ترین کیف های موجود است است که علاوه بر محیطی کاربرپسند، امنیت فوق العاده ای هم دارد. در واقع این کیف پول آی پی کاربران خود را برای حفظ امنیت آنها پنهان می کند تا هویت آنها به راحتی آشکار نشود. البته امکان رهگیری تراکنش ها نیز در آن وجود ندارد.  نصب و راه اندازی این کیف پول بر روی گوشی های تلفن همراه و یا لپتاپ های شخصی نیز کار بسیار راحتی است.

برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال کوینومی ابتدا باید نرم افزار Coinomi Wallet را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید. پس از باز کردن نرم افزار با گزینه Create a  New Wallet روبرو خواهید شد. پس از کلیک بر روی این گزینه، عبارت بازیابی کیف پول را مشاهده خواهید کرد. این عبارت را به صورت دقیق یادداشت کرده و نگهداری کنید. گزینه Next را زده و وارد مرحله بعد شوید که از شما می خواهد عبارت بازیابی را وارد کنید.

در مرحله بعدی یک گذرواژه برای استفاده روزمره از کیف پول ارز دیجیتال خود انتخاب می کنید. طول این گذرواژه باید بین 10 تا 28  حرف باشد. حالا می توانید وارد کیف پول خود شده و ارزهای مورد نظر خود را انتخاب نمایید. مرحله آخر نیز پذیرفتن شرایط و مقررات کوینومی است.

کوینومی
کوینومی

نصب کوینومی در ویندوز

برای نصب کیف پول ارز دیجیتال کوینومی بر روی ویندوز ابتدا باید نرم افزار آن را دانلود کنید. سپس بر روی گزینه فایل کلیک کرده و گزینه run را انتخاب نمایید. در این مرحله شرایط و قوانین برای شما نمایش داده می شود، آن را مطالعه کرده و با تایید آن، بر روی گزینه next کلیک نمایید. برای ساده تر شدن کار می توانید دو مرحله بعدی را با انتخاب گزینه next رد کنید تا به مرحله ای برسید که گزینه Install به شما نشان داده می شود. بر روی آن کلیک کرده و منتظر بمانید تا نصب نرم افزار تمام شود. در نهایت گزینه Finish را انتخاب کرده و با خیال راحت از کیف پول کوینومی خود استفاده نمایید.

آموزش ساخت کیف پول دیجیتال اتومیک

یکی دیگر از انواع کیف پول ارز دیجیتال، والت اتومیک است که در دو نسخه تلفن های همراه و لپتاپ موجود می باشد.  برای ساخت این والت کافی است ابتدا اپلیکیشن آن را دانلود و نصب کنید. پس از باز کردن اپلیکیشن با گزینه New Wallet روبرو می شوید. بر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه ای شوید که از شما می خواهد یک رمز عبور مناسب را وارد نمایید. در مرحله بعدی عبارت بازیابی که شامل 12 کلمه است به شما نشان داده می شود. آنها را با دقت تمام یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. حالا می توانید با انتخاب گزینه OPEN WALLET وارد کیف پول خود شده و از آن استفاده کنید.

آموزش ساخت کیف پول دوج کوین

کیف پول دوج کوین یکی از خاص ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال است. این کیف مخصوص رمز ارز دوج کوین ساخته شده است و امکان پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال را ندارد. نرم افزار و اپلیکیشن این کیف پول را می توانید هم بر روی دسکتاپ و هم بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید. کار راه اندازی و ساخت کیف پول دوج کوین هم کار چندان سختی نیست. کافی است پس از نصب برنامه آن را اجرا کنید و گزینه Create wallet را انتخاب نمایید. در ادامه با وارد کردن ایمیل و یک گذرواژه مناسب، اکانت خود را می سازید. حالا می توانید عبارت بازیابی را مشاهده کرده که باید آن را یادداشت کنید و در نهایت وارد کیف پول خود شوید.

آموزش ساخت کیف پول ترون

برخی از ارزهای دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که دارای کیف پول منحصر به فرد و خاص خود می باشند. در چنین حالتی، برخی از کاربران استفاده از این نوع کیف پول ارز دیجیتال را برای رمز ارزهای خود ترجیح می دهند. یکی از انواع این ارزها، ترون است. در ادامه برخی از انواع این کیف پول ها را معرفی می کنیم.

کیف پول ترون ولت TRON Wallet

ترون ولت یکی از انواع کیف پول های اختصاصی رمز ارز ترون است. این کیف پول ارز دیجیتال را می توانید  بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نصب و راه اندازی نمایید. این کیف پول کاملا امن بوده و حتی در زمان گم شدن گوشی تلفن همراه نیز با استفاده از عبارت بازیابی که شامل 24 کلمه می شود، به کاربران خود اجازه می دهد که به دارایی خود دسترسی داشته باشند. نکته مهم در مورد این نوع کیف پول آن است که فقط می توان از آن برای ترون و سایر رمز ارزهایی استفاده کرد که تحت این شبکه قرار دارند.

کیف پول ترون اسکن TRON Scan

برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال ترون اسکن باید وارد وب سایت رسمی tronscan  شوید. در قسمت سمت راست صفحه عبارت SIGN IN را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید و گزینه Import a wallet را انتخاب نمایید. یک پنجره جدید باز می شود که می توانید در آن عبارت Create Wallet را مشاهده نمایید. برای ساخت کیف پول خود بر روی آن کلیک کنید. مرحله بعدی وارد کردن یک گذرواژه امن و فشردن کلید next می باشد. حالا می توانید عبارت بازیابی خود را دریافت کنید. این عبارت به شکل فایل Keystore به شما تحویل داده می شود و البته باید در مراقبت از آن کوشا باشید. چون در صورت از دست دادن آن، امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد. این مرحله آخرین مرحله ساخت کیف پول ترون اسکن است و اکنون می توانید از آن استفاده نمایید.

ترون اسکن
ترون اسکن

ترون ولت کروم TRON Wallet Chrome

واقعیت این است که ترون ولت کروم در واقع نوعی افزونه است که با کمک آن می توانید از طریق مرورگر کروم به کیف پول ارز دیجیتال ترون خود دسترسی داشته باشید. برای ساخت کیف پول از طریق افزونه های کروم، ابتدا باید وارد وبسایت Chrome web store شوید. از طریق این سایت می توانید افزونه مورد نظر را پیدا کرده و آن را به مرورگر اضافه کنید. در مرحله بعد بر روی افزونه ای که به مرورگر شما افزوده شده است، کلیک کرده و یک گذرواژه مناسب را برای خود انتخاب نمایید. سپس گزینه Continue را فشار دهید. در ادامه دو گزینه را مشاهده می کنید، یکی Restore Account است که در صورت اینکه از قبل کیف پول مورد نظر را داشته اید، می توانید بر روی آن کلیک کنید.

گزینه دیگر Create Account است و برای زمانی مناسب است که از قبل کیف پول ارز دیجیتال ترون را نساخته باشید. بر روی آن کلیک کرده، یک اسم با حداقل 4 کاراکتر انتخاب کنید که بتوانید آن را به خاطر داشته باشید.

مرحله بعدی، مرحله دریافت عبارت بازیابی است. آن را به دقت یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری نمایید. حالا کافی است که این عبارت را وارد کرده، گزینه Confirm را فشرده و با تکمیل ساخت کیف پول ترون کروم خود وارد آن شوید.

آموزش ساخت کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در واقع شامل یک دستگاه است که می تواند به صورت آفلاین و در امنیت کامل، امکان ذخیره کردن رمز ارز را برای شما فراهم کند. در این نوع کیف پول کلیدهای اختصاصی برای جابجایی رمز ارز بر روی خود دستگاه نگهداری می شود و در نتیجه امکان دزدیدن یا هک کردن آن وجود ندارد. برای ساخت این نوع کیف پول، باید دستگاه سخت افزاری آن را تهیه کرده و آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود متصل کنید.

کیف پول سخت افزاری

انتخاب کیف پول سخت افزاری

در حال حاضر انواع کیف پول سخت افزاری در بازار وجود دارند. نکته اینجاست که بدانید چه نیازهایی دارید و می خواهید کیف پول شما از چه امکاناتی پشتیبانی کند. لجر نانو ایکس یکی از به روزترین این نوع کیف پول هاست. این کیف به گونه ای طراحی شده است که می تواند تا حدود یکصد برنامه رمزنگاری و بیش از 5500 توکن را در خود جای دهد.

لجر نانو اس یکی دیگر از این کیف پول های سخت افزاری است که ارزان تر از مدل ایکس می باشد. البته امکانات کمتری هم دارد، مثلا فقط از سه برنامه رمزنگاری به صورت همزمان پشتیبانی می کند.

ترزور تی، ترزور وان و سکیو ایکس از جمله دیگر انواع کیف پول سخت افزاری موجود در بازار می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول های سخت افزاری می توانید با ما تماس بگیرید.

خرید کیف پول سخت افزاری

توصیه ما برای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال آن است که خریدهای خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. بسیار مهم است که از کیفیت و اصل بودن محصول مطمئن شوید. اگر قرار است به صورت جدی در بازار سرمایه گذاری ارز دیجیتال فعالیت کنید، بهتر است در انتخاب خود دقت داشته باشید. به این ترتیب می توانید از سرمایه خود به خوبی محافظت نمایید. برای خرید انواع کیف پول و نیز اطلاع از قیمت آنها با ما تماس بگیرید.

انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول سخت افزاری

تقریبا می توان گفت روش انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول سخت افزاری، بسته به صرافی و یا نوع ارز دیجیتال و کیف پول کمی متفاوت است. هرچند مهم ترین نکته آن است که باید سیستم عامل خود را به روز کرده و مقداردهی اولیه کیف پول خود را با استفاده از عبارت بازیابی انجام دهید. برای آشنایی با مراحل مختلف این کار و روش های ارسال دارایی به کیف پول های سخت افزاری مطمئن، می توانید به مقالات مختلف موجود در سایت در مورد آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال مراجعه کنید.

آیا برای هر ارز دیجیتال نیاز به ساخت کیف پول دیجیتال جداگانه است؟

پاسخ این سوال منفی است. نیازی نیست که برای هر رمز ارز یک کیف پول ارز دیجیتال جداگانه داشته باشید. می توانید از کیف پول استفاده نمایید که قابلیت پشتیبانی از چندین ارز را داشته باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بازار از طریق ترید با گوشی

آنچه در این پست میخوانید دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بازار از طریق ترید با گوشی آموزش ترید با…

بیشتر بخوانید

سیگنال پرایس‌ اکشن

آنچه در این پست میخوانید سیگنال ۱: کندل هایی با دم در بالا ۳ سیگنال پرایس‌اکشن برای اجرای رویکردهای مختلف…

بیشتر بخوانید

پرایس اکشن چیست و چه کاربردی دارد

آنچه در این پست میخوانید پرایس اکشن چیست؟ مزایای استفاده از پرایس اکشن تکنیک های پرایس اکشن الگوهای پرایس اکشن…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.