اهرم در ارز دیجیتال چیست و معاملات مربوط به آن کدام است ؟ - آکادمی سامان کریمی‌شاد

اهرم در ارز دیجیتال چیست و معاملات مربوط به آن کدام است ؟

بازار ارز دیجیتال

معاملات ارزهای دیجیتال یک راه نسبتا جدید و هیجان انگیز برای کسب درآمد است. با توجه به اینکه بسیاری از معامله گران با سرمایه تجاری کم شروع به کار می کنند، استفاده از اهرم در ارز دیجیتال می تواند راهی برای افزایش بازده و سودهای بیشتر ارائه دهد. اما مانند هر شکل دیگری از سرمایه گذاری، اگر ندانید چه کاری انجام می دهید، استفاده از معاملات اهرم دار می تواند خطرناک باشد. بنابراین قبل از وارد شدن به بازار ارز دیجیتال، نیاز به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال  و همچنین آموزش ارز دیجیتال است. ما در ادامه به معرفی مختصری از ارز های دیجیتال و انواع آن می پردازیم.

ارز های دیجیتال
ارز های دیجیتال

قبل از پرداخت به موضوع اهرم در ارز دیجیتال، باید با خود ارز دیجیتال آشنا شویم. ارز دیجیتال که به عنوان پول الکترونیکی نیز از آن نام می برند، به هر شکلی از ارز یا دارایی گفته می شود که به صورت دیجیتال یا الکترونیکی وجود داشته باشد. ارز های دیجیتالی ممکن است شامل ارز سنتی فیات مانند دلار آمریکا یا یورو، یا یک نمایش دیجیتالی از یک دارایی، مانند طلا یا یک کالای خاص باشد. ارز دیجیتال معمولا به صورت الکترونیکی و با استفاده از دستگاه های دیجیتالی مانند رایانه، تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های الکترونیکی ذخیره و مبادله می شود. این شرایط امکان انجام تراکنش های سریع و راحت و همچنین پرداخت های آنلاین یکپارچه را فراهم می کند. ارزهای دیجیتال می توانند در تراکنش های بدون تماس بین طرفین استفاده شوند مانند پرداخت الکترونیکی از حساب بانکی شما به حساب شخص دیگری.

در واقع می توان گفت همه تراکنش‌های آنلاین شامل ارز دیجیتال می‌شوند. به محض اینکه پول خود را از بانک یا خودپرداز برداشت می­کنید، ارز دیجیتال به پول نقد تبدیل می‌شود.

ارزهای دیجیتال با رمزگذاری قوی محافظت می‌شوند و کاربران برای اینکه بتوانند با ارزهای رمزنگاری شده معامله کنند، باید یک حساب بانکی داشته باشند. ارز های دیجیتال را می‌توان از طریق یک صرافی آنلاین مبادله و معادل ارزش آن ارز دریافت کرد. ارزهای دیجیتال یا سکه‌های دیجیتال، ذخیره‌ های ارزی هستند که با رمزگذاری ایمن می‌شوند. این سکه‌های دیجیتال همگی خصوصی هستند و با استفاده از فناوری بلاک چین پیشرفته ایجاد شده اند. با این حال هنوز در اکثر کشورها به طور منظم تنظیم نشده‌اند. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال نیازی به رمز گذاری ندارند، اما همه کاربران باید کیف پول دیجیتال و برنامه های بانکی خود را با رمزهای عبور قوی و احراز هویت بیومتریک ایمن کنند تا احتمال هک و سرقت به حداقل برسد. همین امر در مورد کارت‌های نقدی و اعتباری که کلید تراکنش‌های ارز دیجیتال هستند نیز صدق می‌کند.

انواع ارز های دیجیتال

پول دیجیتال متمرکز : این نوع پول دیجیتال توسط یک مقام مرکزی صادر و تنظیم می شود. همچنین در پایگاه های داده متمرکز ذخیره شده و تراکنش ها از طریق واسطه های مورد اعتماد پردازش می گردد. مانند PayPal, Venmo, Alipay, WeChat Pay, Apple Pay… .

کریپتو کارنسی : این نوع ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بر اساس تکنیک‌های رمزنگاری، کار بر روی شبکه‌های غیرمتمرکز مانند بلاک چین با تراکنش‌های تایید شده ارائه می شوند مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)… .

انواع ارز دیجیتال
انواع ارز دیجیتال

ارز دیجیتال فیات :  ارزهای دیجیتال فیات توسط بانک‌های مرکزی با هدف ارائه مزایای تراکنش‌های دیجیتال با ثبات صادر و تنظیم می‌شوند مانند euro، e-Yuan، e-Krona، e-Dollar .

استیبل کوین ها :  این نوع ارزهای دیجیتالی به ارزش یک دارایی خاص (ارز فیات، کالا یا ارز دیجیتال) برای حفظ ثبات و کاهش نوسانات متصل می شوند. مانند Tether (USDT), USD Coin (USDC), Binance USD (BUSD)… .

ارز دیجیتال موبایل : ارز دیجیتال موبایلی معمولا در مناطقی که دسترسی محدودی به خدمات بانکی سنتی دارند، با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه ذخیره و معامله می‌شود. مانند M-Pesa، Paytm، AliPay، WeChat Pay… .

کارت‌های هدیه دیجیتال : کارت‌های دیجیتال پیش‌پرداخت با ارزش پولی خاص که می‌توانند برای خرید در پلتفرم‌ها یا فروشگاه‌های تعیین‌شده استفاده شوند. مانند گیفت کارت آمازون، گیفت کارت آیتونز، گیفت کارت گوگل پلی… .

معاملات اهرم در ارز دیجیتال چیست؟

اهرم در ارز دیجیتال موجب می شود قدرت خرید یا فروش شما افزایش پیدا کند و این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد که با سرمایه ای بیشتر از آنچه در کیف پول خود دارید معامله کنید. بسته به صرافی یا کارگزاری که برای دسترسی به معاملات اهرمی کریپتو استفاده می کنید، ممکن است بین 2 تا 100 برابر موجودی حساب خود وام بگیرید. معاملات اهرمی معمولا در بازارهایی با نوسانات بالا مانند ارزهای دیجیتال استفاده می شوند، زیرا به معامله گران اجازه می دهند تا به طور بالقوه سود خود از تغییرات قیمت را افزایش دهند.

برای درک بهتر معاملات لوریج یا اهرم در ارز دیجیتال، بیایید یک مثال بزنیم. اگر اتریوم (ETH) به ارزش 1000 دلار در کیف پول خود دارید و افزایش قیمت را پیش بینی میکنید و می خواهید از موقعیت خود استفاده کنید، می توانید برای خرید اتر بیشتر وجه قرض بگیرید. به شرطی که نسبت اهرم شما 1:10 (10 برابر) باشد. شما سرمایه اولیه خود را ده برابر افزایش می دهید و معامله ای به ارزش 10000 دلار انجام می دهید و تنها 1000 دلار از سرمایه اولیه خود را سرمایه گذاری می کنید. توجه داشته باشید که استفاده از معاملات ارزهای رمزپایه ریسک بالایی را نیز به همراه دارد، به خصوص در بازار بی ثبات کریپتو.

اهرم در ارز دیجیتال
اهرم در ارز دیجیتال

هر چه اهرم در ارز دیجیتال بالاتر باشد، ریسک حساب مارجین شما بیشتر است. قبل از استفاده از اهرم، باید بازار کریپتو را درک کنید و بدانید که ریسک ها و مکانیزم های بازگشت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند. بازار غیر قابل پیش بینی است. اگر با نظم و انضباط و ابزارهای معاملاتی متناسب با اهرم در ارز دیجیتال وارد نشوید، به راحتی می توانید سرمایه خود را از دست بدهید.

معاملات لوریج چگونه کار می کنید؟

استفاده از اهرم در ارز دیجیتال موجب  افزایش بازده سرمایه گذاری از طریق قرض گرفتن یا سرمایه‌گذاری در اوراق بهاداری که از اهرم‌هایی مانند ETF ها استفاده می‌کنند، می شود. سه استراتژی متداول سرمایه گذاری اهرمی شامل معاملات حاشیه، معاملات اختیاری و معاملات اهرمی ETF است.

حساب حاشیه یا مارجین : اهرم در ارز دیجیتال و معاملات مارجین از پولی که به صورت وام گرفته شده برای خرید یا فروش اوراق بهادار استفاده می کند. معاملات مارجین در «حساب مارجین» انجام می‌شود. در این حالت شرکت کارگزاری با در نظر گرفتن حساب مارجین شما به عنوان وثیقه، برای خرید یا فروش اوراق بهادار به شما وام می‌دهد. مثال زیر از معاملات حاشیه نشان می دهد که چگونه اهرم در ارز دیجیتال می تواند بر بازده سرمایه گذاری تأثیر بگذارد:

فرض کنید یک سهام را به قیمت 50 دلار خریداری می کنید و قیمت سهام به 75 دلار افزایش می یابد. اگر سهام را در یک حساب نقدی خریداری کرده باشید و هزینه آن را به طور کامل پرداخت کنید، 50 درصد بازده سرمایه خود را به دست خواهید آورد. یعنی سود 25 دلاری شما 50 درصد از سرمایه گذاری اولیه 50 دلاری شما است. اما اگر سهام را در یک حساب مارجین خریداری کنید، با پرداخت 25 دلار به صورت نقد و 25 دلار وام از کارگزار خود، بازدهی 100 درصدی از پولی که سرمایه گذاری کرده اید به دست خواهید آورد. یعنی سود 25 دلاری شما 100 درصد سرمایه اولیه 25 دلاری شما است. شما همچنین بابت 25 دلاری که وام گرفته اید، به کارگزاری خود بدهکار خواهید بود.

معاملات ارز های دیجیتال
معاملات ارز های دیجیتال

کاربرد لوریج در ارز دیجیتال

معاملات لوریج یا اهرم در ارز دیجیتال به معامله‌گران اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرار دادن کل سرمایه مورد نیاز، فعالیت خود را در بازار افزایش دهند. با وام گرفتن از یک کارگزار، معامله گران می توانند موقعیت های بیشتری را معامله کنند و سود بیشتری کسب کنند. با این حال، این کار ریسک های قابل توجه ای را نیز به همراه دارد. بنابراین درک مکانیزم معاملات اهرمی و انتخاب پلتفرمی که امنیت و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهد ضروری است. در دنیای تجارت حاشیه کریپتو، معامله‌گران می‌توانند از میان طیف وسیعی از ارزهای رمزپایه محبوب، از جمله بیت‌کوین، اتریوم و … را انتخاب کنند و با اهرمی تا ۱۰۰ برابر بر روی برخی دارایی‌ها معامله کنند. این بدان معناست که یک معامله گر می تواند 100 برابر سرمایه اولیه خود را به دست بیاورد، اما همچنین به این معنی است که به طور بالقوه می تواند 100 برابر سرمایه اولیه خود را از دست بدهد.

برای درک بهتر لوریج یا اهرم در ارز دیجیتال به این مثال توجه کنید. یک معامله گر 5000 دلار دارد و می خواهد بیت کوین را با اهرم 50 برابری معامله کند. با اهرم 50 برابری، معامله‌گر می‌تواند موقعیتی به ارزش 250000 دلار معامله کند و به طور بالقوه پنجاه برابر سرمایه اولیه خود به دست آورد. با این حال، اگر قیمت بیت کوین در جهت مخالف حرکت کند، معامله گر نیز می تواند سرمایه اولیه خود را از دست بدهد.

مزایای معاملات لوریج

یکی از مزیت های آشکار استفاده از معاملات لوریج یا اهرم در ارز دیجیتال این است که هرچه پول بیشتری معامله کنید، سود بیشتری دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر بازار در جهت دیگری حرکت کند، ضرر احتمالی می تواند فاجعه بار باشد. علاوه بر این، اهرم به افزایش نقدینگی وجوه شما کمک می کند. هنگام استفاده از اهرم x4 می‌توانید با وثیقه‌های کمتری کار کنید تا اینکه فقط در یک صرافی روی x2 شرط‌بندی کنید. بقیه وجوه را می توان در جاهای دیگر استفاده کرد، خواه تجارت، سرمایه گذاری یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا چیزهای دیگر.

معایب معاملات لوریج

در حالی که استفاده از اهرم در ارز دیجیتال می تواند تاثیر زیادی در افزایش بازده معاملاتی شما داشته باشد، دارای یک سری معایب نیز می باشد و به هیچ وجه راهی مطمئن برای کسب درآمد نیست. موقعیت های اهرمی می تواند منجر به از بین رفتن کامل تراز معاملاتی شما شود.  بسیاری از معامله گران در طول سال ها قربانی اثرات منفی اهرم شده اند. اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ایراد استفاده از اهرم در ارز دیجیتال ، پتانسیل آن برای افزایش زیان و ضرر است. تا جایی که ضرر می تواند از سپرده شما بیشتر باشد. اگرچه اهرم x100 ممکن است جذاب به نظر برسد و سرمایه اولیه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اما باید همیشه احتمال ضرر و زیان را در نظر بگیرید. اهرم در ارز دیجیتال بالا با ریسک بالایی همراه است و حتی کوچکترین نوسان قیمت ممکن است تشدید شود و موجب ضرر های قابل توجهی گردد.

تفاوت مارجین و لوریج

بیشتر مردم از اصطلاحات مارجین و اهرم در ارز دیجیتال به جای هم استفاده می کنند، اما درست نیست هر دو معانی متفاوتی دارند. مارجین بر حسب درصد و اهرم به صورت نسبت بیان می شود. می توان گفت که مارجین و اهرم در ارز دیجیتال با فرمول “Margin ∝ 1/Leverage” به هم مرتبط هستند، به طوری که اگر مارجین افزایش یابد سپس اهرم کاهش می یابد. این بدان معنی است که اگر حاشیه مورد نیاز بالا باشد، مطمئناً کارگزار به شما اهرم کمتری می دهد. به بیان دیگر، مارجین کسری از پولی است که یک معامله گر باید در حساب معاملاتی خود برای باز کردن موقعیت داشته باشد. در حالی که  لوریج تسهیلاتی است که توسط کارگزار به معامله‌گران ارائه می‌شود که در آن معامله‌گران می‌توانند با استفاده از سرمایه بیش‌تری نسبت به حساب معاملاتی خود معامله کنند.

شما از مارجین برای ایجاد اهرم استفاده می کنید، یعنی مارجین مقدار پولی است که برای استفاده از اهرم در ارز دیجیتال باید حفظ شود.

ارز های دیجیتال در بازار های جهانی
ارز های دیجیتال در بازار های جهانی

ریسک های معاملات مارجین با استفاده از اهرم در ارز دیجیتال

معاملات مارجین بسیار پر ریسک است و برای هر سرمایه‌گذاری مناسب نیست. قبل از اینکه با استفاده از مارجین سرمایه گذاری کنید این موارد را در نظر بگیرید:

شما می توانید پول بیشتری از آنچه سرمایه گذاری کرده اید از دست بدهید.

ممکن است مجبور شوید پول نقد یا اوراق بهادار را به حساب خود واریز کنید تا زیان های بازار را پوشش دهید (حاشیه تماس).

هنگامی که کاهش قیمت سهام باعث کاهش ارزش اوراق بهادار شما می شود، ممکن است مجبور شوید برخی یا همه اوراق بهادار خود را بفروشید.

شرکت کارگزاری شما ممکن است برخی یا تمام اوراق بهادار شما را بدون مشورت با شما بفروشد تا وام مارجین شما را پرداخت کند.

شما حق ندارید انتخاب کنید که شرکت کارگزاری شما چه اوراق بهاداری را در حساب های شما بفروشد تا وام مارجین شما را پوشش دهد.

شرکت کارگزاری شما می‌تواند در هر زمانی الزامات مارجین خود را افزایش دهد و نیازی به ارائه اطلاعیه قبلی به شما نیست. همچنین شما حق تمدید زمان در تماس حاشیه ای را ندارید.

چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

شما می توانید بدون صرف هزینه زیاد روی بیت کوین یا ارز های دیجیتال دیگری سرمایه گذاری کنید. برای این کار می توانید از اهرم در ارز دیجیتال استفاده کنید. برای مثال، با استفاده از پلتفرم کوین‌بیس، می‌توانید ارز دیجیتال را با دو واحد پول محلی خود خریداری کنید.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز های دیجیتال
سرمایه گذاری با پول کم در ارز های دیجیتال

بهترین صرافی‌های ارائه دهنده اهرم در ارز دیجیتال

 

By Bit

 ✓ پلت فرم تجارت مشتقات تخصصی

✓ 100 جفت معاملاتی

✓ در سطح جهانی در دسترس است

✓ حاشیه معاملات نقطه ای تا 100 برابر

✓ حاشیه معاملاتی مشتقات تا 100 برابر

  1. Binance

✓ پیشرو در صرافی رمزنگاری

✓ بالاترین نقدینگی در بازار

✓ کارمزد پایین تراکنش

✓ حاشیه معاملات نقطه ای تا 20 برابر

✓ حاشیه معاملاتی مشتقات تا 20 برابر

  1. Kraken

✓ یکی از امن ترین پلتفرم ها

✓ یک انتخاب خوب برای ساکنان ایالات متحده 🇺🇸

✓ حاشیه معاملاتی نقطه ای تا 5 برابر

✓ حاشیه معاملاتی مشتقات تا 5 برابر

  1. KuCoin

✓ آسان و ساده برای استفاده

✓ چندین محصول منحصر به فرد را ارائه می دهد.

✓ حاشیه معاملاتی تا 10 برابر

✓ حاشیه معاملاتی مشتقات تا 100 برابر

  1. Bitmex

✓ پلت فرم تجارت پیشرفته

✓ حاشیه معاملاتی مشتقات تا 100 برابر

  1. Phemex

✓ کارمزد Negative Maker برای معاملات مشتقات

✓ چندین جایزه تبلیغاتی

✓ بدون KYC

✓ حاشیه معاملاتی مشتقات تا 100 برابر

  1. CEX

✓ صرافی ثبت شده در FinCEN

✓ یکی از قدیمی ترین صرافی های بازار

✓ حاشیه معاملاتی تا 10 برابر

اهرم در معاملات اسپات (Spot)

معامله در بازار نقطه ای به این معنی است که شما در حال معامله در بازار واقعی هستید و می توانید یک دارایی پایه را خریداری کنید و مالکیت آن را داشته باشید. به عنوان مثال، اگر در بازار سهام معامله می‌کنید، اساسا سهام واقعی را از کارگزار بورس می‌خرید و اکنون مالک یک مقدار از شرکت هستید. همین امر در مورد معاملات نقطه ای نیز صدق می‌کند. وقتی یک ارز دیجیتال را در بازار نقطه ای خریداری می‌کنید، می‌توانید آن را به کیف پول شخصی خود اضافه کنید و در هر زمان در خواست برداشت را به صرافی ارسال کنید. بازار نقطه ای به شما امکان دسترسی به دارایی های اساسی را می دهد. معاملات نقطه ای در بورس هایی انجام می شود که به بازار واقعی و سهام واقعی منتشر شده توسط شرکت ها دسترسی دارند. وقتی سهامی را در بازار نقدی خریداری می‌کنید، روی دارایی واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنید و نه یک قرارداد.

معاملات نقطه ای
معاملات نقطه ای

یکی دیگر از جنبه های مهم بازارهای نقطه ای در مقابل اهرم در ارز دیجیتال این است که شما فقط مجاز به معامله با سرمایه خود هستید و هیچ وجه قرضی در این سبک سرمایه گذاری وجود ندارد. آنچه به حساب سرمایه گذاری خود واریز می کنید همان چیزی است که به آن دسترسی دارید و بس. وقتی سهام اپل یا سهام تسلا را در گوگل جستجو می کنید، نمودار قیمت آنها قابل مشاهده است که نشان دهنده قیمت واقعی هر دو شرکت می باشد. برای اینکه بتوانید این سهام را بخرید، باید در بورس اوراق بهادار لحظه ای ثبت نام کنید و پول خود را سرمایه گذاری کنید. معاملات نقطه ای نیز در مقایسه با معاملات اهرم در ارز دیجیتال، یک سرمایه گذاری کم ریسک در نظر گرفته می شود.

توکن های اهرم

توکن های اهرم در ارز دیجیتال، ابزارهای مشتقی هستند که به شما امکان خرید و فروش دارایی با ویژگی اهرم را می دهند. صرافی‌ها ارزهای دیجیتال این ابزار را متفاوت می‌نامند: در FTX، توکن‌های اعتباری پیشوند «Bull/Bear» دارند، Gate و Kucoin علامت X3  را به نام ارز دیجیتال اضافه کردند. این رقم به میزان اهرمی که در دارایی پایه وجود دارد اشاره می کند. با استفاده از توکن های اهرمی، نیازی به معامله آتی یا حاشیه نیست. به عنوان مثال، اگر معامله‌گران انتظار دارند بیت کوین افزایش یابد، یک توکن اهرمی BTCX3L (BTC X3 Long) خریداری می‌کنند. با رشد بیت کوین، اگر اهرم آن 3 باشد، توکن 3 برابر رشد می کند. ویژگی های اصلی آنها سهولت در استفاده و عدم انحلال است. نیازی به استقراض، بازپرداخت و برگشت وجوه نیست. اگر دارایی در جهت مخالف حرکت کند، معامله منحل نمی شود و تنها بر کاهش قابل توجه قیمت سکه تاثیر می گذارد.

توکن های اهرم در ارز دیجیتال راهی آسان برای معامله گران ارزهای دیجیتال اهرم دار به شمار می رود. آنها توسط برخی از صرافی های رمزنگاری متمرکز و فقط برای چند سکه اصلی ارائه می شوند. این ویژگی به شما امکان می دهد تا در معرض قیمت یک ارز دیجیتال بدون خطر انحلال در زمانی که بازار علیه شما حرکت می کند، قرار بگیرید. معامله گران تازه کار مجبور نیستند وثیقه یا مارجین مورد نیاز را ارائه دهند و تقریبا هیچ شانسی برای منحل شدن وجود ندارد. FTX، یک صرافی متمرکز مشتقات، پیشگام در ارائه توکن‌های اهرمی است. با این حال باینس، یکی دیگر از صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال، با مفهومی کمی متفاوت عرضه شده و به کاربران خود توکن‌های باینس اهرمی (BLVT) را ارائه می‌دهد. برخی از نمونه‌های توکن‌های اهرمی Binance و Bittrex هستند.

هنگامی که شما این سکه های اهرمی را خریداری می کنید، سود یا زیان شما به طور خودکار در ضریب 2 ضرب می شود. بنابراین افزایش 10 درصدی قیمت، منجر به افزایش 20 درصدی سود و بالعکس کاهش 10٪ در قیمت منجر به ضرر 20٪ خواهد شد.

توکن های اهرم
توکن های اهرم

چه زمانی در معاملات کریپتو از اهرم استفاده کنیم؟

معامله گران پیشرفته با احتیاط از اهرم در ارز دیجیتال استفاده می کنند و بر اساس فرصتی که می بینند، ریسک های مختلفی انجام میدهند. معامله گران منضبط و با تجربه تنها زمانی از اهرم استفاده می کنند که کاملا مطمئن باشند. توصیه می کنیم در بازار ارزهای دیجیتال، قبل از استفاده از کریپتو، تراکنش شما توسط عوامل فنی و پشتیبانی توجیه شود و تنها پس از طی شدن این مراحل از اهرم در ارز دیجیتال استفاده شود. به طور کلی، معامله گران تازه کار نباید از اهرم استفاده کنند. با این حال اگر قصد سرمایه گذاری اهرمی را دارند تنها 2-3 برابر سرمایه خود سرمایه گذاری کنند. بنابراین احتیاط در استفاده از معاملات کریپتو اهرم دار لازم و ضروری است.

کدام صرافی ایرانی اهرم دارد؟

در ادامه به صرافی های ایرانی که از اهرم در ارز دیجیتال استفاده می کنند اشاره شده است. همچنین این صرافی ها جز بهترین صرافی های ارز دیجیتال در سال 2023 بوده و میزان رضایتمندی مشتریان آنها بالا است. برخی از این صرافی ها عبارت اند از : صرافی نیک پرداخت، صرافی ایرانیکارت، صرافی اکس کوین، صرافی نوبیتکس و … .

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بازار از طریق ترید با گوشی

آنچه در این پست میخوانید دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بازار از طریق ترید با گوشی آموزش ترید با…

بیشتر بخوانید

سیگنال پرایس‌ اکشن

آنچه در این پست میخوانید سیگنال ۱: کندل هایی با دم در بالا ۳ سیگنال پرایس‌اکشن برای اجرای رویکردهای مختلف…

بیشتر بخوانید

پرایس اکشن چیست و چه کاربردی دارد

آنچه در این پست میخوانید پرایس اکشن چیست؟ مزایای استفاده از پرایس اکشن تکنیک های پرایس اکشن الگوهای پرایس اکشن…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.