فارکس یا ارز دیجیتال ؟

فارکس یا ارز دیجیتال ؟

فارکس یا ارز دیجیتال

کدام یک برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند ؟

امروزه بسیاری از افراد مایل هستند کسب درآمد شان به دلار باشد. فارکس یا ارز دیجیتال به عنوان مهمترین بازارهای مالی کسب درآمد به دلار شناخته می شوند. افرادی که مایل هستند در زمینه کسب درآمد به دلار فعالیت کنند، باید تفاوت های فارکس و ارز دیجیتال را به خوبی بشناسند. با دریافت هر یک از نکاتی که مربوط به آموزش فارکس و آموزش ارز دیجیتال می باشند می توانید در کمترین بازه زمانی درآمد خوبی کسب کنید. نکات آموزش خرید فروش ارز دیجیتال به شما کمک می‌ کنند تا قادر باشید به صورت اصولی برای درآمدزایی اقدامات لازم را انجام دهید. جهت شناخت تفاوت های ارز دیجیتال و فارکس در این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید یکی از بهترین بازارهای مالی را طبق نیازتان انتخاب کنید.

بازار معاملاتی ارز دیجیتال یا بازار معاملاتی فارکس
بازار معاملاتی ارز دیجیتال یا بازار معاملاتی فارکس

بازار مالی فارکس چیست ؟

بازار فارکس به عنوان یکی از بهترین بازارهای مالی شناخته می شود. بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری و درآمد دلاری این بازار را انتخاب می کنند. از جمله کالاهایی که در این بازار معامله می ‌شوند نفت، طلا و سهام های آمریکا می باشند. شما با هر واحد مالی می توانید در این بازار وارد معامله شوید و خریدتان را انجام دهید. ارزهایی که در این بازار مورد معامله قرار می گیرند یورو، دلار، پوند، یون و … هستند. فعالیت کاری این بازار بر مبنای تقویم بین المللی می باشد. برای انجام دادن معاملات در فارکس به شرکت‌ های کارگزاری نیاز دارید. شرکت‌ های کارگزاری از جمله شرکت‌ هایی هستند که به عنوان واسطه بین فروشنده و خریدار قرار می‌ گیرند.

نرخ بیکاری، بهره، تورم و … از جمله مواردی به شمار می ‌روند که روی بازار فارکس تاثیر می گذارند. معامله ‌گران از تقویم اقتصادی جهت به روز نگه داشتن بازار فارکس استفاده می کنند. بازار معاملاتی فارکس به عنوان یک بازار غیر متمرکز شناخته می ‌شود. به همین دلیل مکان مشخص شده ای را برای این بازار نمی توانیم معرفی کنیم. سرمایه ‌گذاران می‌ توانند به وسیله پلتفرم هایی که کارگزاران با آنها ارائه می ‌دهند برای خرید و فروش ارزهای خود اقدامات لازم را انجام دهند.

بازار معاملاتی ارز دیجیتال چیست ؟

بازار ارز دیجیتال به عنوان یکی دیگر از بازارهای مالی شناخته می شود. تفاوت فارکس یا ارز دیجیتال را از طریق ویژگی های بازار ارز دیجیتال می توانید متوجه شوید. در بازار ارز دیجیتال شما می توانید انواع ارز دیجیتال را خرید و فروش نمایید. نهاد و گروه مشخص شده ای روی این بازار نظارت نمی کند. تمامی ارزهای دیجیتال در این بازار بدون واسطه معامله می‌ شوند. ارزهای دیجیتال که در این بازار هستند متنوع می باشند. برای وارد شدن به بازارهای ارز دیجیتال نیاز است که در صرافی هایی که معتبر هستند ثبت نام کنید. قبل از خرید ارز دیجیتال باید کیف پول مخصوص را ایجاد نمایید. برای ایجاد کیف پول عوامل متفاوتی را نیاز است که در نظر بگیرید. امنیت کیف پول، کلید خصوصی و رمز عبور به عنوان مهمترین عوامل ایجاد کیف پول شناخته می شوند.

بازار معاملاتی ارز دیجیتال یا فارکس
بازار معاملاتی ارز دیجیتال یا فارکس

چه تفاوت هایی بین فارکس یا ارزی دیجیتال وجود دارد ؟

تفاوت هایی که مربوط به بازار فارکس یا ارز دیجیتال است را باید به طور کامل بشناسید. برخی از مهم ترین تفاوت های فارکس و ارز دیجیتال عبارت هستند از :

  1. تفاوت کارمزد معاملات در فارکس یا ارز دیجیتال

یکی از مهمترین تفاوت هایی که مربوط به بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال می باشد کارمزد معاملات است. در بازار ارز دیجیتال شما می توانید با مقدار کمتری از سرمایه تان برای سرمایه گذاری اقدامات لازم را انجام دهید. کارمزدی که برای هر یک از معاملات باید در ارز دیجیتال پرداخت کنید چندان زیاد نیست. کارمزد معاملات که باید در بازار فارکس پرداخت کنید تا حدودی زیاد است. در واقع به دلیل حضور واسطه نیاز است که کارمزد معاملات در فارکس افزایش پیدا کند. به طور کلی باید بدانید کارمزد معاملات به عنوان مهمترین تفاوت ارز دیجیتال و فارکس شناخته می‌ شود.

  1. تفاوت در میزان نوسانات

میزان نوسانات به عنوان یکی دیگر از مواردی است که تفاوت بازار فارکس و ارز دیجیتال را نشان می دهد. با بررسی کردن میزان نوسانات در بازار ارز دیجیتال و فارکس متوجه می‌ شوید که بازار معاملاتی فارکس دارای نوسانات کمتری است. این ویژگی را می توانیم به عنوان نکته مثبت و نکته منفی در معاملات ارز دیجیتال مد نظر قرار دهیم. میزان سودی که شما از معاملات دریافت می کنید چندان بالا نیست. تنها در صورتی قادر خواهید بود سود زیادی کسب کنید که سرمایه بیشتری را در بازار برای درآمدزایی قرار دهید.

بازار معاملاتی فارکس
بازار معاملاتی فارکس

شرایط پر نوسان بازار برای برخی از افراد شاید ناخوشایند و برای برخی دیگر از افراد خوشایند باشد. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت می باشند با تغییر نوسانات می ‌توانند به دلایل متنوع سود بیشتری را کسب کنند. سرمایه‌ گذارانی که تمایل به ثبات بازار ارز دیجیتال دارند مایل هستند نوسان کمتری را دریافت نمایند. تفاوت بازار معاملاتی فارکس و ارز دیجیتال از نظر میزان نوسانات بسیار تعیین کننده است.

  1. تفاوت در پایداری و امنیت فارکس یا ارز دیجیتال

یکی دیگر از تفاوت های فارکس یا ارز دیجیتال وضعیت امنیت و پایداری می باشد. با بررسی کردن وضعیت امنیت بازار های مالی مورد نظر، متوجه تفاوت آنها می شویم. یکی از مهمترین مسائل برای سرمایه گذاران، مسئله امنیت می باشد. بازار دیجیتال، تامین امنیت رمز ارزها را به عنوان یک اقدام مهم به شمار می آورد. پیش اینکه وارد بازار شوید باید اطلاعات کاملی در مورد کیف پول داشته باشید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که از نظر امنیت نیاز است هر یک از بازارهای مالی را بررسی کنید. کاربران زمانی که دارایی های خود را از دست می‌ دهند متوجه اهمیت امنیت بازار می ‌شوند. تمامی دارایی هایی که در بازار فارکس وجود دارند به وسیله دولت بیمه می شوند. به همین دلیل سرمایه گذار در بازار فارکس ضرر نمی‌ کند.

  1. تفاوت سهولت کار با صرافی

سهولت کار با صرافی یکی دیگر از تفاوت های فارکس یا بازار ارز دیجیتال می باشد. تفاوت ارز دیجیتال و بازار فارکس از نظر صرافی بسیار مهم است. کاربران ارز دیجیتال به راحتی قادر هستند با صرافی کار کنند. زمانی که کاربران وارد بازار ارز دیجیتال می شوند به راحتی می‌ توانند کارمزدها را پرداخت نمایند. هدف سرمایه گذاری از نظر میزان سرمایه و همچنین زمان سرمایه گذاری، در انتخاب کردن نوع بازار مالی تاثیر زیادی دارد.

شباهت بازار مالی ارز دیجیتال و بازار مالی فارکس
شباهت بازار مالی ارز دیجیتال و بازار مالی فارکس
  1. تفاوت میزان نقدینگی در فارکس یا ارز دیجیتال

میزان نقدینگی به عنوان یکی دیگر از تفاوت های بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال شناخته می شود. میزان نقدینگی در هر یک از بازارهای مورد نظر متفاوت است. به طور کلی باید به خوبی بدانید که قدمت بازار معاملاتی فارکس نسبت به بازار دیجیتال تا حدودی بیشتر است. بر همین اساس نقدینگی بیشتری را باید در بازار معاملاتی فارکس قرار دهید. اگر نقدینگی شما در بازار دیجیتال فارکس بیشتر باشد، سرمایه گذاری با سود بالاتری انجام خواهد شد.

  1. تفاوت در حمایت از بازار

حمایت از بازار به عنوان یکی دیگر از تفاوت های مربوط به فارکس یا ارز دیجیتال است. برای حفظ امنیت بازار معاملاتی فارکس هر یک از دارایی هایی که سرمایه گذاران دارند باید حمایت شود. در بازار ارز دیجیتال باید بدانید که شبکه غیرمتمرکزی را برای حمایت از سرمایه قرار داده اند. بازار دیجیتال فارکس به وسیله دولت و سازمان های شناخته شده ای پشتیبانی می شود. تمامی معاملات بازار فارکس زیر نظر دولت هستند. در بازار ارز دیجیتال سازمان مشخص شده ای روی سرمایه گذاری نظارت نمی کند. البته باید بدانید که تمامی اطلاعات کاربران در بازار ارز دیجیتال به صورت محرمانه مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اگر شما به دنبال یکی از بازارهای دیجیتال هستید که دولت روی آن نظارت داشته باشد می توانید بازار معاملاتی فارکس را انتخاب کنید.

تفاوت های بازار مالی ارز دیجیتال و بازار مالی فارکس
تفاوت های بازار مالی ارز دیجیتال و بازار مالی فارکس
  1. تفاوت رقابت در بازار فارکس یا ارز دیجیتال

رقابت در بازار به عنوان یکی دیگر از تفاوت های بازار ارز دیجیتال و فارکس شناخته می ‌شود. تمامی سرمایه‌ گذاران در بازار ارز دیجیتال به رقابت نیاز ندارند. در بازار معاملاتی فارکس تعداد رقبا افزایش پیدا می‌ کند. هر یک از معامله ‌گران و شرکت ‌ها در بازار دیجیتال فارکس رقابت سختی با یکدیگر خواهند داشتو اگر شما به دنبال یکی از بازارهای دیجیتال هستید که رقابت درون آن وجود نداشته باشد، می توانید بازار ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

  1. بررسی مکان انجام معاملات

یکی دیگر از تفاوت هایی که زمان انتخاب بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال باید به آن اهمیت دهید بررسی مکان انجام معاملات است. در هر یک از بازارهای مالی فارکس و ارز دیجیتال، خرید و فروش با استفاده از اینترنت انجام خواهد شد. در معاملاتی که مربوط به بازار ارز دیجیتال هستند باید معاملات را در صرافی انجام دهید. معاملات بازار مالی فارکس در هر یک از پلتفرم هایی که به صورت آنلاین ارائه می شوند انجام می گردد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که اینترنت مهمترین ابزار برای معامله بازار ارز دیجیتال و فارکس شناخته می شود.

  1. تفاوت افتتاح حساب در فارکس یا ارز دیجیتال

افتتاح حساب کاربری در بازار مالی فارکس یا ارز دیجیتال فرق می کند. در بازار ارز دیجیتال شما برای افتتاح حساب نیاز است که به صرافی مراجعه کنید. ایجاد حساب کاربری در صرافی تقریبا شبیه سایت های دیگر می باشد. زمان ثبت نام در صرافی باید ایمیل و رمز عبور را به درستی وارد کنید. زمانی که ثبت نام شما در صرافی تمام شد برای انجام دادن سپرده گذاری به تایید هویت نیاز خواهید داشت. افتتاح حساب کاربری در بازار مالی فارکس با بازار ارز دیجیتال فرق می کند. افتتاح حساب در بازار مالی فارکس بسیار آسان می باشد و شبیه ثبت نام در صرافی است. اگر تمامی فعالیت ‌های سپرده گذاری را انجام دهید هویت کاربری شما تایید می شود. اسکن مدارکی که مربوط حساب و هویت تان است را باید انجام دهید و ارسال کنید.

  1. تفاوت نمادهای بازار مالی فارکس و ارز دیجیتال

نمادها به عنوان یکی دیگر از تفاوت های بازار فارکس و ارز دیجیتال شناخته می ‌شود. روزانه تعداد نمادهای زیادی را در بازارهای مورد نظر مشاهده می کنید. تعداد محدودی از جفت ارز را در بازار مالی فارکس مشاهده خواهید کرد. به طور کلی در مقایسه با نمادهایی که بازار ارز دیجیتال دارد، بازار مالی فارکس تعداد نمادهایش کمتر است. معامله‌ گران در بازار مالی فارکس تمرکز خود را روی جفت ارز ها می گذارند. برخی از معامله ‌گران ترجیح می‌ دهند که جفت ارز های اقتصادی را مورد استفاده قرار دهند. یکی از مهمترین دلایل کارمزد بالای معاملات، انتخاب جفت ارزها است. در بازار مالی فارکس امکان معامله کردن شاخص ‌های بورسی وجود خواهد داشت. در بازار ارز دیجیتال بیشتر از ۱۲ هزار ارز دیجیتال را مشاهده می کنید که تعداد آنها روز به روز بیشتر می ‌شود.

شباهت های بین بازار فارکس یا ارز دیجیتال چیست ؟

اکنون که به خوبی تفاوت فارکس یا ارز دیجیتال را متوجه شدید باید شباهت هایی که مربوط به ارز دیجیتال و فارکس است را بدانید. به طور کلی اگر شما می خواهید آموزش خرید فروش ارز دیجیتال، آموزش فارکس و آموزش ارز دیجیتال را یاد بگیرید باید شباهت های هر یک از این بازارها را بررسی کنید. برخی از مهمترین شباهت هایی که بین این دو بازار وجود دارند عبارت هستند از :

  1. تغییر ارزش آنها نسبت به یکدیگر

یکی از مهمترین شباهت هایی که بین بازار فارکس و ارز دیجیتال وجود دارد این است که ارزش آنها نسبت به یکدیگر تغییر پیدا خواهد کرد. با اینکه بیت کوین در بین بسیاری از بازارهای دیجیتالی به عنوان یکی از ارزهای قانونی معرفی نمی شود، اما صرافی فارکس آن را معتبر می داند. بورس معاملاتی، ارز های دیجیتالی را می پذیرد. امکان انجام دادن معاملات هر یک از قراردادهایی که مربوط به اختیار هستند، در بازارها فراهم می ‌شود. همگام بودن بازارهای فارکس و هر یک از رمز ارزها به عنوان مهمترین شباهت ارز دیجیتال و فارکس شناخته می ‌شود.  بازارهای ارز دیجیتال دارای نوسانات مشابه می باشند. سرمایه گذاری در هر یک از بازارها یکسان است. اگر از استراتژی های متفاوتی برای تصمیم گیری مناسب استفاده کنید، سرمایه تان بیشتر می شود.

  1. غیر متمرکز بودن بازار فارکس یا ارز دیجیتال

غیر متمرکز بودن بازار فارکس و ارز دیجیتال به عنوان یکی دیگر از شباهت های آنها شناخته می شود. برای انتخاب هر یک از بازارها، غیرمتمرکز بودن آنها را باید در نظر بگیرید. بازارهای فارکس و دیجیتال از جمله بازارهای غیرمتمرکز می باشند. در واقع روی هر یک از بازارها هیچ مقررات خاصی حاکم نمی باشد. برخی از افراد بر این باور هستند که فارکس دارای نهاد نظارتی مرکزی نیست. در واقع بیشتر افراد فارکس را به عنوان یک صرافی معروف می شناسند. غیر متمرکز بودن هر یک از بازارها به این معنی نیست که ثبات در آنها وجود ندارد. سرمایه ‌گذاران نیاز است که تمامی نکات سرمایه ‌گذاری در بازار ها را بشناسند.

  1. حرکات مشابه در بازار فارکس یا ارز دیجیتال

حرکات مشابه بازار به عنوان یکی دیگر از شباهت های بین بازار فارکس یا ارز دیجیتال شناخته می شود. اگر شما آموزش فارکس، آموزش ارز دیجیتال و همچنین آموزش خرید فروش ارز دیجیتال را یاد بگیرید حرکات مشابه بازار را مشاهده خواهید کرد. حرکات و رفتار هایی که در بازار های مورد نظر وجود دارند بر پایه مشخص شده‌ ای هستند. مفهوم تقاضا و عرضه در هر یک از بازارها به عنوان نقش تعیین کننده مورد بررسی قرار می‌ گیرد. اگر خریداران یکی از رمز ارزها را انتخاب کنند قیمت رمز ارز افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که فروشندگان قدرت زیادی نسبت به خریداران داشته باشند نزولی بودن بازار را مشاهده می‌ کنید.

  1. امنیت نسبی در هر یک از بازارهای مالی

یکی دیگر از شباهت هایی که بین بازار فارکس و ارز دیجیتال وجود دارد این است که هر یک از آنها امن هستند. به طور کلی باید بدانید که شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در هر یک از بازار ها وجود دارد. اگر شما رمز ارز مناسبی را می خواهید در بازارها معامله کنید باید کیف پول داشته باشید. روی کیف پول خود رمز مناسب قرار دهید تا امنیت سرمایه‌ گذاری تان را تضمین نمایید.

مزیت ها و معایب فارکس یا ارز دیجیتال چیست ؟

اکنون که به طور کامل شباهت و تفاوت بازار ارز دیجیتال و فارکس را شناختید باید در مورد مزیت ها و معایب آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. ناشناس بودن بازار، پتانسیل رشد بالا، ورود آسان و همچنین مقبولیت روزانه در جامعه مهمترین مزیت های بازار ارز دیجیتال می باشند. نداشتن پشتیبانی دولتی در حساب ها و همچنین امنیت کمتر بازار به عنوان معایب بازار ارز دیجیتال شناخته می شوند. شما در بازار ارز دیجیتال امکان دارد ارزش کامل رمز ارز را از دست دهید.

بازار فارکس دارای مزیت های بی نظیری است. نقدینگی بالا، میزان کمتر ضرر، ثبات مناسب و همچنین امنیت بروکرها به عنوان مهمترین مزیت های بازار مالی فارکس شناخته می شوند. پتانسیل سودآوری زیاد این بازار در کوتاه‌ مدت یکی از معایب آن به شمار می‌ رود. شما در این بازار به راحتی می توانید سود ها را ردیابی کنید و مالیات ایجاد شده از سوی دولت روی سود را بررسی نمایید. هزینه‌ ها و کارمزد هایی که در بازار فارکس باید پرداخت کنید نسبت به بازار ارز دیجیتال بیشتر است.

بازار مالی فارکس
بازار مالی فارکس

روش های سرمایه گذاری در بازار مالی فارکس چگونه است ؟

روش های سرمایه گذاری در بازار فارکس متفاوت است. هر یک از روش‌ های سرمایه‌ گذاری در این بازار دارای جایگاه خاصی هستند. اصلی ترین روش برای سرمایه گذاری در بازار معاملاتی فارکس استفاده از رمز ارزهای رسمی کشورها می باشد. شما می توانید از دلار آمریکا یا ارزهای کشورهای دیگر مانند روسیه، سنگاپور و … در این بازار استفاده کنید. تمامی بروکر های بازار، هر یک از جفت ارزها را در لیست خدمات خود ارائه می دهند. امکان خرید و فروش حامل ‌های انرژی مانند نفت و همچنین فلزات گرانبها در این بازار وجود دارد.

روند خرید و فروش هر یک از کالاها شبیه جفت ارز ها می باشد. امکان خرید و فروش قراردادهایی که مربوط به فیوچرز کالا می باشند در بازار فارکس وجود خواهد داشت. همچنین به تازگی امکان خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را به صورت مارکت میکر در این بازار فراهم کرده ‌اند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که روش ‌های سرمایه‌ گذاری زیادی در این بازار برای ارائه مزیت های گوناگون تحویل مشتری می گردد.

روش های سرمایه گذاری در بازار مالی ارز دیجیتال چگونه است ؟

روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال با بازار معاملاتی فارکس فرق می کند. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دارای جذابیت ‌های زیادی است. تنوع بالای بازار ارز دیجیتال مهمترین مزیت این بازار به شمار می رود. در بازار رمز ارزها شما می توانید برای خرید و فروش انواع رمز ارزها، اقدامات لازم را انجام دهید. بیشتر از 15 هزار  ارز دیجیتال در این بازار خرید و فروش می‌ شوند. به جای خرید رمز ارز ها به صورت مستقیم شما می توانید در این بازار از روش سهام گذاری استفاده نمایید. در این روش شما با نگهداری کردن بسیاری از رمز ارزها و قرار دادن آنها در صرافی می توانید سود بیشتری کسب کنید.

خرید و فروش زمین یکی دیگر از روش‌ های سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال به شمار می ‌رود. البته سرمایه‌ گذاری در این روش ترفندهای خاصی دارد. شما در بازار ارز دیجیتال می توانید پلتفرم های بازی را برای سرمایه ‌گذاری انتخاب کنید. هولد کردن رمز ارزها به عنوان یکی دیگر از روش ‌های سرمایه‌ گذاری در این بازار شناخته می شود. در این روش شما می توانید در مدت زمان طولانی رمز ارزها را برای سود دهی بالاتر استفاده کنید. پس از افزایش قیمت رمز ارزها را باید برای درآمد بیشتر بفروشید. روش های سرمایه گذاری این بازار نسبت به بازار فارکس بیشتر است. کاربران در این بازار روش های متفاوتی برای سرمایه‌ گذاری خواهند داشت.

بازار مالی ارز دیجیتال یا بازار مالی فارکس
بازار مالی ارز دیجیتال یا بازار مالی فارکس

جمع بندی فارکس یا ارز دیجیتال

به طور کلی هر یک از معاملاتی که در فارکس یا ارز دیجیتال انجام می شود دارای ریسک یا سود می باشد. معامله در هر یک از بازارها برای سرمایه ‌گذار دارای جنبه های مثبت و منفی است. به طور کلی مهمترین تفاوتی که بین این بازارها وجود دارد ثبات و امنیت معامله ها می باشد. بازار فارکس دارای قدمت بیشتری است و به همین دلیل قانون گذاری در این بازار به صورت اصولی انجام خواهد شد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بازار از طریق ترید با گوشی

آنچه در این پست میخوانید دسترسی آسان و سریع به اطلاعات بازار از طریق ترید با گوشیآموزش ترید با گوشی…

بیشتر بخوانید

سیگنال پرایس‌ اکشن

آنچه در این پست میخوانید سیگنال ۱: کندل هایی با دم در بالا ۳ سیگنال پرایس‌اکشن برای اجرای رویکردهای مختلف…

بیشتر بخوانید

پرایس اکشن چیست و چه کاربردی دارد

آنچه در این پست میخوانید پرایس اکشن چیست؟مزایای استفاده از پرایس اکشنتکنیک های پرایس اکشنالگوهای پرایس اکشنروند (Trend)سطوح حمایت و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.