ارز دیجیتال دش چیست؟

آشنایی کامل با ارز دیجیتال دش

ارز دیجیتال دش

ارز دیجیتال دش چیست؟

ارز دیجیتال دش یک ارز دیجیتال متمرکز است که می تواند تراکنش ها را بسیار سریع تر از بیت کویین و همچنین با کارمزدی پایین تر از آن انجام دهد. ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش جدید برای سرمایه گذاری و همچنین خرید کالا و خدمات در دنیا در حال پذیرفته شدن هستند. ارز دیجیتال دش یکی از این ارزهای دیجیتال است که با قابلیت های منحصر به فرد خود جای خود را در بین سرمایه گذاران باز کرده است. این ارز دیجیتال در کشورهایی مانند زیمبابوه و ونزوئلا که تورم شدیدی در ارزهای فیات خود شاهد هستند رواج بیشتری پیدا کرده است. ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده در واقع از یک رویای زیبا الهام گرفته اند. رویایی که در آن بتوان با ایجاد یک نوع پول که کسی نتواند آن را کنترل کند، هزینه کالا ها و خدمات خود را پرداخت نمود.  همچنین هر کسی بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

ارز دیجیتال دش یکی از این ارزهای دیجیتال می باشد که چنین قابلیتی دارد. این ارز دیجیتال که به نوعی از بیت کوین منشعب شده است دارای کیف پول اختصاصی، استخراج کنندگان و توسعه دهندگان مخصوص به خود است. با این تفاوت که هزینه تراکنش و همچنین سرعت پردازش آن بسیار بیشتر از بیت کوین می باشد. این ارز دیجیتال دقیقاً مانند بیت کوین از قابلیت های بیت کوین استفاده می کند و منبع باز می باشد. از ویژگی های این ارز دیجیتال این است که می توان در آن تراکنش های ناشناس را نیز ایجاد کرد. این ویژگی در بیت کوین وجود ندارد. امکان ذخیره سازی این ارز دیجیتال در کیف پول های معروف سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد.

ارز دیجیتال دش چیست؟
ارز دیجیتال دش چیست؟

چه کسی دش را اختراع کرد؟

دش توسط یک توسعه دهنده بلاک چین آمریکایی به نام ایوان دافیلد راه اندازی شد. در ژانویه 2014، ایوان دافیلد یک فورک لایت کوین به نام Xcoin ایجاد کرد. سپس Xcoin به Darkcoin تغییر نام داد. در مارس 2015  دارک کوین به Dash تغییر نام پیدا کرد.

عرضه و تقاضا چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال Dash

این ارز دیجیتال تعدادی ویژگی جالب دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ناشناس بودن: Dash به شما امکان می دهد وجوه خود را به صورت خصوصی  و بین چندین تراکنش دیگر ارسال کنید، به طوری که شناسایی هر تراکنش خاص دشوار باشد.

Instantsend : برای افرادی که نیاز دارند تراکنش‌ها را سریع‌تر ارسال کنند، Instandsend وجود دارد که اجازه می‌دهد ارز در  کمتر از ۱.۵ ثانیه بین کاربران جابه‌جا شود.

حکمرانی غیرمتمرکز: داش سیستم حاکمیتی و بودجه خود را دارد که به افراد اجازه می‌دهد برای پروژه‌های مرتبط با دش درخواست کمک مالی کنند.

سطح امنیت بالا: امنیت شبکه ارز دیجیتال Dash بسیار بالا است. به لطف فناوری Chain Locks احتمال بروز حملات مختلف در این شبکه به کمتر از 51 درصد رسیده است. برای این که بتوان به لایه ماینینگ و مسترنود نفوذ کرد باید دش زیادی خریداری نمود. این کار خودش منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال می شود. در نتیجه از نظر مالی این کار برای هکرها به صرفه نخواهد بود. زیرا برای این که بتوانند حمله موفقیت آمیزی داشته باشند باید حجم زیادی از بازار این ارز را با خرید این کوین در اختیار داشته باشند.

تایید سریع تراکنش ها : از قابلیت های بی نظیر این ارز دیجیتال سرعت بالای تایید تراکنش در آن است. این سرعت بالا در کنار کارمزد تراکنش کم و سیستم امنیتی قوی باعث شده که از دیجیتال Dash به عنوان یکی از بهترین ارزها برای خرید کالا و خدمات باشد.

بیشتر بخوانید:ارز مونرو

ویژگی های ارز دیجیتال دش

Dash چگونه استخراج می شود؟

دش از روش مشابهی برای استخراج اثبات کار که در بیت کوین یافت می شود استفاده می کند. بنابراین تایید تراکنش ها توسط ماینرها با حل مساله های بسیار دشوار انجام می شود. ارز دیجیتال دش به گونه ای طراحی شده است که مجموعاً 18 میلیون سکه عرضه کند. با نرخ فعلی این ارز دیجیتال، تمام سکه های آن  تا سال 2300 استخراج خواهند شد. الگوریتمی که برای رمزنگاری این ارز دیجیتال به کار می رود X11 است. با کمک کارت گرافیک و با پردازنده و دستگاه های مخصوص ASIC می توان به استخراج این ارز دیجیتال پرداخت.

ارز دیجیتال دش چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال دش بر اساس همان کد منبع بیت کوین ساخته شده است. این بدان معناست که بسیاری از ویژگی های مشابه موجود در ارز دیجیتال اصلی را دارد، اما با چند تفاوت به شرح زیر:

یکی از این تفاوت ها تغییرات کلیدی در انواع گره ها است. همانطور که در بیت کوین همه گره ها برابر هستند، Dash دارای گره های خاصی به نام Master nodes است.

هر کسی می تواند با نگه داشتن 1000 Dash در کیف پول به مسترنود تبدیل شود. این گره ها می توانند ویژگی های خاصی را انجام دهند که گره های معمولی قادر به انجام آن نیستند و در نتیجه کارمزد تراکنش های بیشتری دریافت می کنند. در ارز دیجیتال دش، متوسط ​​زمان استخراج بلاک 2.5 دقیقه است که چهار برابر سریعتر از بیت کوین است.

با Dash چه کار می توان کرد؟

در ابتدایی ترین سطح آن، شما می توانید کالاها و خدمات را در هر جایی که مردم ارز دیجیتال دش را قبول دارند، خریداری کنید. با این حال، یکی از جالب‌ترین بخش‌های دش، پروژه‌هایی است که از طریق صندوق ارز دیجیتال خود تأمین مالی می‌کند. در زیمبابوه، Kuvakasa، یک استارت‌آپ با بودجه Dash جایگزینی برای پول ملی فیات این کشور می باشد.  داش به طور فزاینده ای در ونزوئلا محبوب می شود، جایی که در کمک به ساکنان برای خرید کالاها و خدمات با سقوط ارزش پول ملی، بسیار مفید بوده است.

آینده ارز دیجیتال دش

در حالی که ارز دیجیتال دش به عنوان یک ارز دیجیتال در ایالات متحده شروع به کار کرد، سازنده آن آینده آن را در کشورهای دیگر جهان بسیار مثبت می بیند. با بیش از 800 بازرگان که پرداخت‌های Dash را در ونزوئلا می‌پذیرند، داش مشغول ایجاد زیرساخت‌ها و تیم‌های پشتیبانی مشتری برای کمک به جذب افراد بیشتر به سمت این ارز بوده است.

وضعیت فعلی بازار ارز دیجیتال به گونه ای است که پیش بینی آینده این ارز دیجیتال و یا سایر ارزهای دیجیتال را کمی دشوار کرده است. اگرچه از خوبی های این ارز می توان به وضعیت پایدار آن و مزیت های بی نظیری که دارد اشاره کرد. همین موضوع باعث می شود که بتوان به آینده ارز دیجیتال دش امیدوار بود. همکاری تیم توسعه Dash  با پروژه های کوچک و بزرگ و تحت پوشش قرار دادن کسب و کارهای مختلف، باعث شده که آینده این ارز دیجیتال رو به رشد باشد.  با اجرای پروژه های مشابه در زیمبابوه، دش می تواند یکی از اولین سکه هایی باشد که تغییرات گسترده ای را در جهان در حال توسعه ایجاد می کند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
ترید با گوشی

آموزش ترید با گوشی اندروید و آی‌اواس

آنچه در این پست میخوانید ترید با گوشی:اگر معامله‌گر روزانه باشید، حتما از استرس و فشار ناشی از دور بودن…

بیشتر بخوانید
استراتژی

استراتژی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید استراتژی چیست؟آیا هر معامله‌گر باید استراتژی داشته باشد؟اهمیت استراتژی معاملاتیانواع برنامه‌های معاملاتیادامه موارد استراتژی‌های معاملاتیجمع…

بیشتر بخوانید
بازارهای مالی

منظور از بازارهای مالی چیست؟

آنچه در این پست میخوانید منظور از بازارهای مالی چیست؟ منظور از بازارهای مالی نحوه خریدوفروش دارایی‌ها، سهام، شاخص‌ها، ارزها،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.