صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس چیست؟

آشنایی با کوین بیس

ارز دیجیتال، با وجود عمر کوتاهی که در جهان داشته تبدیل به یکی از سرمایه گذاری‌های محبوب جهان گردیده است. برای افرادی که دنبال فعالیت در این بازار هستند، احتمالاً نام صرافی کوین بیس آشنا باشد. Coinbase، با میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان، از پرطرفدارترین صرافی‌های دنیای رمز ارز شناخته می‌شود. در این صرافی پلتفرمی‌ طراحی شده است که یکی از راحت ترین روش‌ها برای خرید رمزارز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما در کوین بیس می‌توانید رمز ارزهای محبوبی مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا را خریداری کنید. به عبارت بهتر بیش از 200 نوع مختلف ارز در این پلتفرم وجود دارد و کوین بیس از آنها پشتیبانی می‌کند.

البته توجه داشته باشید که تعداد ارزهای دیجیتال موجود در جهان در حال حاضر به چند هزار عدد می‌رسد و این 200 رمز ارز تنها بخشی از آنها هستند. شاید یکی از ایرادات کوین بیس همین باشد که از پول‌های الکترونیکی کمترین پشتیبانی را دارد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که اکثر رمز ارزهای محبوب جهان در این صرافی قابل معامله هستند. این نکات سبب می‌شود که Coinbase فضای مناسبی برای معامله‌گران جوان کریپتوکارنسی جهت معامله سکه‌های مورد نظرشان باشد. قطعاً شما هم دوست دارید اطلاعات دقیق‌تری در مورد این صرافی، امنیت آن، نحوه خرید رمز ارز در آن و … بدانید.

چگونه در صرافی کوین بیس حساب ایجاد کنیم؟

افتتاح حساب در صرافی کوین بیس بسیار ساده است. برای اینکه در این صرافی آنلاین حساب کاربری داشته باشید ابتدا باید شرایط ایجاد حساب در این صرافی را بدانید. مهمترین شرایط برای افتتاح حساب در این صرافی عبارتند از:

  • شما باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشید و با سن کمتر از آن نمی‌توانید در کوین بیس افتتاح حساب انجام دهید.
  • مورد دیگری که برای افتتاح حساب در این صرافی باید آماده کنید داشتن کارت شناسایی عکس دار دولتی مثل گواهینامه است.
  • برای فعالیت در این سایت شما حداقل باید کامپیوتر یا گوشی هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت داشته باشید و یک شماره تلفن برای تایید پیامک در اختیار صرافی قرار دهید. همچنین باید مرورگر اینترنت خودتان را به آخرین نسخه به روز کنید.
  • اما نکته بسیار مهم این است که اگر هیچکدام از این شرایط را نداشته باشید بازهم با استفاده از یک نام و نام خانوادگی، ایمیل و وارد کردن محل سکونت و با ایجاد یک رمز عبور می‌توانید افتتاح حساب انجام دهید. دقت داشته باشید که یک رمز عبور دقیق، پیچیده و سخت را انتخاب کنید تا امنیت حساب کاربری خودتان را بالاتر ببرید.

بیشتر بخوانید:صرافی بایننس

Coinbase

بررسی مزایا و معایب کوین بیس

برای اینکه ارزیابی دقیق‌تری از صرافی کوین بیس داشته باشیم، لازم است مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. ابتدا به سراغ مزایا می‌رویم:

  • استفاده آسان: یکی از بزرگترین مزایای این صرافی امکان استفاده آسان از آن برای مبتدیان ارزهای دیجیتال است. افرادی که به تازگی با دنیای کریپتوکارنسی آشنا شده‌اند به راحتی می‌توانند از وب سایت اصلی و اپلیکیشن موبایل این صرافی استفاده کنند و در آن به خرید، فروش و تبادل سریع ارزهای دیجیتال بپردازند.
  • پشتیبانی: این صرافی رمز ارز در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پول الکترونیکی را پشتیبانی می‌کند. البته همانطور که در بخش‌های ابتدایی گفتیم عمده ارزهای رایج دنیا در این صرافی قابلیت معامله دارند.
  • قابلیت کسب رمز ارز: در کوین بیس از طریق قابلیت Coinbase Earn می‌توانید نسبت به کسب ارزهای دیجیتال اقدام کنید و موجودی حساب خودتان را افزایش دهید.

بعد از مزایا، معایب این صرافی مهم ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • کارمزد: اولین ایراد مهمی‌ که کاربران به کوین بیس وارد می‌دانند، کارمزد بالای تراکنش‌های آن است. اغلب تراکنش‌ها در پلتفرم اولیه این صرافی کارمزد سنگینی دارند.
  • خدمات مشتریان: متاسفانه افرادی که تا الان از خدمات این صرافی استفاده کرده‌اند، نمره ضعیفی برای خدمات مشتری به آن می‌دهند.
  • آلتکوین‌ها: متاسفانه این صرافی قابلیت دسترسی به معاملات بسیاری از آلت کوین‌ها را ندارد و همین موضوع یکی از بزرگترین معایب و ایرادات این صرافی است.
صرافی کوین بیس
صرافی کوین بیس

آیا کوین بیس امن است؟

اگر قصد استفاده از صرافی کوین بیس را داشته باشید، طبیعتاً امنیت این صرافی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. با توجه به اینکه این صرافی به عنوان یک پلتفرم نسبتاً جدید شناخته می‌شود، بررسی این موضوع بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد امنیت این صرافی صحبت کنیم، باید آن را یک پلتفرم امن بدانیم. مانند بسیاری از صرافی‌های کریپتوکارنسی، کوین بیس از روش‌هایی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند اما این به آن معنا نیست که امنیت صد در صدی برای شما ایجاد کند. افراد زیادی هستند که حساب کاربری کوین بیس آنها درگیر حملات مجازی شده و خسارات زیادی به آنها وارد شده است. هر چند نکته قابل تامل در این حملات، اشتباهات خود کاربران در مراقبت از حساب کاربری آنها می‌باشد.

دیفای چیست ؟ هر آنچه که باید بدانید

مثلاً تعویض سیمکارت یکی از دلایلی است که سبب پایین آمدن امنیت حساب کاربری در این صرافی می‌شود. Coinbase وظیفه خود را برای بالا بردن امنیت حساب‌های کاربری به خوبی انجام می‌دهد اما کاربران نیز باید در قبال بالا بردن امنیت حساب کاربری خود حساس باشند. مثلاً شما می‌توانید به جای اینکه پول‌های خود را در حساب کاربری ذخیره کنید، آنها را به یک کیف پول سخت افزاری یا non-custodial منتقل نمایید.

هزینه معاملات در صرافی کوین بیس چقدر است؟

یکی از سوالات دیگری که در مورد صرافی کوین بیس پرسیده می‌شود، هزینه تراکنش‌ها در این پلتفرم است. نمی‌توانیم به صورت کلی یک هزینه ثابت را برای انجام معاملات در این صرافی عنوان کنیم. عوامل متعددی می‌تواند بر هزینه‌ای که در نهایت پرداخت می‌کنید تأثیر بگذارد. از جمله این عوامل می‌توانیم به محل زندگی، روش پرداخت و نوع رمز اشاره نماییم. مثلا اگر شما بخواهید در این صرافی تراکنش ۱۰ دلار یا کمتر از آن داشته باشید، باید حدود یک دلار کارمزد بدهید.

این در حالی است که برای تراکنش‌های تا ۲۰۰ دلار، فقط پرداخت حدود ۳ دلار کفایت می‌کند. به عبارتی می‌توان گفت هر چه میزان تراکنش‌ها بالاتر برود، کارمزد آنها کمتر می‌شود. طبیعتاً شما هم به خوبی می‌دانید که معاملات بازار ارز دیجیتال در رقم‌های بسیار بیشتری انجام می‌شود. اگر شما بخواهید بیش از ۲۰۰ دلار در این بازار معاملات انجام دهید، آنگاه روش پرداخت در تعیین کارمزد اهمیت دارد. مثلاً اگر بخواهید برای انجام معاملات از حساب بانکی آمریکایی خودتان استفاده کنید، لازم است ۱.۵ درصد از کل معامله را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای معامله فیوچرز کالا برای افراد مبتدی

راهنمای معامله فیوچرز کالا

آنچه در این پست میخوانید ریسک‌های معامله:تاریخچه معامله‌گری:فرآیند معامله: معامله فیوچرز  کالا به‌عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری: فیوچرز کالا به‌عنوان یک…

بیشتر بخوانید
فارکس

تعریف فارکس

آنچه در این پست میخوانید نکات مهم:جفت ارزهای فارکس و قیمت آن‌ها: فارکس بازاری است که پول رایج کشورها در…

بیشتر بخوانید
راهنمای GDP و معامله‌گری در فارکس

راهنمای GDP و معامله‌گری فارکس

آنچه در این پست میخوانید GDP، تورم و نرخ بهره داده‌های اقتصادی شاخص GDP (تولید ناخالص داخلی) در بازار فارکس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.